عملیات جستجوی خانه به خانه دوباره در شهر غزنی از سر گرفته می شود

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 46525

مقام ها در ولایت غزنی می گویند که عملیات تصفیوی خانه به خانه که چندی قبل با آغاز عید قربان متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شده است. این عملیات در حالی از سر گرفته می شود که منابع محلی گزارش دادند که طالبان حملات دوباره ای را به مناطقی از غزنی از سر گرفته است.

عارف نوری سخنگوی والی غزنی گفته است، در این عملیات خانه به خانه و کوچه به کوچه، مناطق مرکز و شهر غزنی تلاشی می شود.

نوری گفته است، شورشیان طالبان روز گذشته بر روستا ها در حومه شهر حمله کردند. اما به گفته ی وی آنها به هدف شان که تصرف اطراف شهر بود، نرسیدند.

در همین حال روز گذشته یکی از اعضای شورای ولایتی غزنی به رسانه ها گفته بود که طالبان با تجهیزاتی که از نیروهای امنیتی به غنیمت گرفته اند، در حومه شهر جا گرفته اند و درگیری ها نیز دوباره آغاز شده اند.

او گفت: متاسفانه در این شب و روز بازهم تحرکات دشمن بیشتر شده است و در اکثر مناطق حومه شهر غزنی درگیری ها شروع شده اند. هرچند نیروهای امنیتی کمکی از مرکز آمده اند و تدابیر گرفته اند، اما شب گذشته هم در قسمت های شهر درگیری جریان داشت و برق وارداتی کابل را قطع کردند. اگر تدابیر جدی گرفته نشود، غزنی دوباره دچار فاجعه خواهد شد.”

مقام‌های امنیتی تایید کردند که در حملات دو هفته پیش طالبان بر شهر غزنی دست کم ۱۰۰ عضو نیروهای امنیتی کشته شدند. براساس گزارش مقدماتی سازمان ملل متحد، در نتیجه جنگ شهر غزنی میان طالبان و نیروهای دولتی از ۲۰۰ تا ۲۵۰ فرد ملکی کشته یا زخمی شده اند.

جنگ چند روز شهر غزنی که تلفات و خسارت های مالی زیادی به جا گذاشت، سوال های زیادی را در مورد توانایی نیروهای امنیتی حکومت افغانستان ایجاد کرده است.

شهر غزنی مرکز یک ولایت استراتژیک است که شاهراه کلیدی کابل – قندهار از آن می گذرد. این شهر دو هفته پیش شاهد جنگ و درگیری شدید چند روزه میان نیروهای دولتی و طالبان بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟