عمران خان: مطمئنم با تشکیل دادگاه نظامی مرا به زندان می‌اندازند

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 141369

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، ارتش و سازمان اطلاعات این کشور را متهم کرد که در حال نابودی حزب سیاسی او است.

آقای خان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در خانه خود در لاهور همچنین تاکید کرد که تردیدی ندارد که دادگاه نظامی او را محکوم کرده و به زندان خواهد انداخت.

او همچنین با اشاره به سرنگونی دولتش تاکید کرد که «تشکیلات نظامی پاکستان پشت این سرکوب هستند و دیگر چیز پنهانی وجود ندارد و همه چیز آشکار است.»

نخست وزیر سابق پاکستان می‌گوید اطمینان دارد که نظامیان دادگاه نظامی را برای او در نظر گرفته‌اند تا بتوانند او را به زندان بیندازند.

دادگاه نظامی در پاکستان معمولا مختص نیروهای نظامی و یا کسانی است که به عنوان دشمنان دولت شناخته می‌شوند.

عمران خان که در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است همچنین افزود: «آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که من را زندانی کنند. حدود ۱۵۰ پرونده جنایی علیه من تشکیل شده که همه آنها بی‌مورد است و در هر دادگاه غیرنظامی رد می‌شود. به همین دلیل من شک ندارم که آنها پرونده من را به یک دادگاه نظامی ارجاع می‌دهند تا بتوانند من را زندانی کنند»

عمران خان در بخش دیگری از این گفتگو مدعی شد که سازمان ISI یا سازمان جاسوسی و اطلاعاتی پاکستان عمیقا در جریان سرکوب‌ها نقش داشته است.

او در این خصوص می‌گوید: «دو نفر از اعضای ارشد حزب من به نهادهای اطلاعاتی فراخوانده شدند اما آنجا از سوی مقام‌ها به این دو نفر گفته شده تا زمانی که از حزب «تحریک انصاف پاکستان» خارج نشوید، اجازه خروج از اینجا را پیدا نخواهید کرد.»

خان گفت که تلاش کرده است برای گفت و گو با فرماندهان ارتش تماس بگیرد تا راهی برای خروج از بحران کنونی بیابد، اما پاسخی دریافت نکرده است.

او همچنین اضافه کرد که نمی‌داند چرا جنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش او را به حاشیه رانده است. منیر قبل از اینکه در نوامبر ۲۰۲۲ رئیس ارتش شود، رئیس آی‌اس‌آی بود. اما در سال ۲۰۱۹ و زمانی که خان نخست وزیر بود، ناگهان از آن سمت برکنار شد.

هیچ دلیلی برای برکناری زودهنگام منیر اعلام نشد اما خان در این خصوص می‌گوید: «شاید او از من کینه دارد چرا که من از او خواسته بودم از این سمت استعفا دهد چرا که احساس کردم آی‌اس‌آی به صورت صحیحی اداره نمی‌شود و با روش کار آنها مشکل داشتم.»

منیر بعدا توسط شهباز شریف، رقیب و جانشین عمران خان، بعنوان فرمانده ارتش پاکستان انتخاب شد.

خان با اشاره به برکناری منیر از سمت ریاست آی‌اس‌آی گفت: «او امروز رئیس ارتش است پس دیگر نباید با آن برکناری مشکلی داشته باشد. چرا او از من کینه دارد؟»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟