عمران خان از نماینده کنگره امریکا درخواست کمک کرد

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139572

بربنیاد یک فایل صوتی که به تازگی افشا شده، عمران خان؛ نخست وزیر پیشین و رهبر تحریک انصاف پاکستان از یک عضو کنگره امریکا درخواست کمک می‌کند.

یک نوار صوتی که به تازگی از گفتگوی عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین و رهبر تحریک انصاف پاکستان با ماکسین واترز؛ نماینده کالیفرنیا در کنگره ایالات متحده نشر شده، نشان می‌دهد که آقای خان از این عضو کنگره امریکا می‌خواهد تا در حمایت از او اعلامیه‌ صادر کند.

این در حالی است که تاریخ این گفتگو مشخص نیست.

عمران خان در حالی از نماینده کنگره امریکا تقاضای کمک می‌کند که پس از برکناری او از نخست‌وزیری، امریکا را به توطئه علیه حکومت خود متهم کرد.

عمران خان در این نوار صوتی، جنرال قمر باجوه؛ رییس پیشین ستاد ارتش و آی‌اس‌آی، سازمان استخباراتی ارتش پاکستان را مسئول برکناری‌اش از سمت نخست‌وزیری می‌خواند.

او در این نوار صوتی می‌گوید که زندگی‌اش در خطر است و از سرکوب حامیانش توسط ارتش پاکستان یادآوری می‌کند.

خان در این کلیپ صوتی، ارتش پاکستان و سازمان استخباراتی آن را مسئول حمله بر جانش خوانده و خودش را محبوب‌ترین رهبر پاکستان قلمداد می‌کند.

رهبر تحریک انصاف در پایان این کلیپ صوتی از ماکسین واترز می‌خواهد که صدایش را به حمایت از او بلند کند؛ زیرا بیانیه‌ واترز موجی را در پاکستان ایجاد می‌کند.

عمران خان با حمایت ارتش در سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید. او بیش از سه سال نخست‌وزیر پاکستان ماند و در ماه اپریل ۲۰۲۲ توسط پارلمان سلب صلاحیت شد.

قبل از برکناری، او در روز آغاز حمله روسیه بر اوکراین به مسکو سفر کرد. در برگشت، آقای خان گفت که به دلیل سفرش به روسیه، امریکا می‌خواهد از او انتقام بگیرد. بازداشت آقای خان اخیرا نیز اعتراضات زیادی را در پاکستان برپا کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟