عمران‌خان: طالبان را برای مذاکره با کابل راضی خواهم کرد

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 67088
عمران خان

«عمران خان»، نخست وزیر پاکستان می‌گوید که پس از برگشت به پاکستان، طالبان را برای آغاز گفتگوها با حکومت افغانستان راضی خواهد کرد.

عمران خان که اکنون در یک سفر سه روزه در واشنگتن به سر می‌برد وعده داد که وی پس از برگشت به اسلام‌آباد با طالبان دیدار خواهد کرد و تلاش می‌کند تا زمینه گفتگوهای مستقیم را میان حکومت افغانستان و طالبان فراهم سازد.

وی اظهار داشت: «هیأت طالبان چند ماه پیش می‌خواستند با من دیدار کنند. چون من همیشه گفته‌ام که جنگ افغانستان هیچ راه حل نظامی ندارد.»

 عمران خان همچنان مدعی دش که در گذشته طالبان می‌خواستند که با وی دیدار کنند، اما حکومت افغانستان مانع این دیدار شد؛ «من با آن‌ها ملاقات نکردم، ولی پس از ملاقات با رییس‌جمهور ترمپ و برگشت به اسلام‌آباد، و همانگونه که با رییس‌جمهور غنی صحبت کرده‌ام، من با طالبان دیدار خواهم کرد. من تلاش می‌کنم تا طالبان را راضی کنم که با حکومت افغانستان وارد گفتگو شوند تا انتخابات در افغانستان نیز همه‌شمول باشد و طالبان نیز بتوانند در آن شرکت کنند.»

اظهارات خان در پیوند به گفتگوهای صلح افغانستان در حالی مطرح می شود که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه متحده برای صلح افغانستان، روز گذشته برای رای‌زنی‌ها درباره صلح افغانستان به کابل آمد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟