علاوه بر افزایش 5 درصدی معاش پلیس در مناطق ناامن حق الخطر نیز پرداخت می شود

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34255

وزارت داخله افغانستان می گوید که علاوه بر افرایش معاش 5 درصدی پلیس، این وزارت به منسوبان پلیس در مناطق ناامن در حق الخطر نیز داده می شود.

وزیر داخله افغانستان گفت که در راستای تطبیق برنامه های اصلاحاتی در این وزارت، ضمن افزایش معاشات، در معاوضه هایی که برای مناطق نامن به نام حق الخطر داده می شود نیز افزایش به عمل می آید.

بر اساس معلومات وزارت داخله افغانستان، سربازان پلیس با در نظر داشت موقعیت وظیفوی ماهانه از ۱۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ افغانی معاش دریافت می کنند در حالی معاش افسران بلند رتبه تا حدود ۳۵۰۰۰ افغانی است.

ویس احمد برمک، وزیر داخله گفته است که با توجه به وضعیت معیشتی برخی منسوبین پلیس، جامعه جهانی را که در برنامه های انکشافی افغانستان همکاری می کند، قناعت داده است تا پنج درصد در معاش منسوبین پلیس افزایش به عمل آید و این افزایش معاش هم از اول ماه جدی سال جاری که سال مالی افغانستان است قابل اجرا می باشد.

او گفت “به خاطری که بتوانیم نیروهای پلیس را تشویق کنیم، بالاخره جامعه بین المللی همراه ما توافق کرد که به صورت مجموعی پنج فیصد معاشات پولیس افغانستان افزایش یابد.”

او افزود” بهانه و آوردن دلایل که ما سیستم نداریم یا مشکل امنیتی است، دیگر قابل پذیرش نیست و یک سلسله شرایط مثبت را جامعه بین المللی بالای وزارت داخله گذاشته است که هم ملت و هم منسوبین وزارت داخله بپذیرند که بعد ازین گنجایش وفرصت برای بهانه ها وجود ندارند.”

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.