علاقه‌مندی اندونیزیا جهت کمک به بانکداری اسلامی افغانستان

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 42419

هم‌زمان با گسترش بانک‌داری اسلامی در کشور، مسؤولان سفارت اندونیزیا در کابل می‌گویند که این کشور با داشتن تجربه لازم در بانک‌داری اسلامی، علاقه‌مند است که به بانک‌های افغانستان کمک‌های فنی کند.

معاون، سفیر اندونیزیا، در گفت‌وگوی ویژه  می‌گوید که این کشور تلاش دارد روابط بانک‌های افغانستان را با بانک‌های اندونیزیا توسعه دهد.

سام آریادی، معاون سفیر اندونیزیا در کابل، در این باره گفت: «ما می‌توانیم در این بخش همکاری کنیم و برای بهبود خدمات بانک‌داری اسلامی ما می‌توانیم زمینه‌ها را برای پیونددادن بانک‌های افغانستان با بانک‌های اندونیزیا فراهم سازیم و حتی مسؤولان بانک‌های افغانستان می‌توانند به اندونیزیا بروند و با بانک‌های‌مان گفت‌وگو داشته باشند.»

ازسوی‌هم، شماری از آگاهان اقتصاد از حکومت می‌خواهند که برای ترویج لازم بانک‌داری اسلامی در افغانستان، زمینه‌های ایجاد بانک‌های مشترک را با اندونیزیا فراهم سازد.

آنان می‌گویند با درنظرداشت توانمندی‌های کشورهای اندونیزیا و مالیزیا در بانک‌داری اسلامی جهانی، کمک‌های این کشورها را برای توسعۀ بانک‌داری اسلامی در کشور مهم می‌دانند.

سید مسعود، استاد اقتصاد در دانشگاه کابل، در این باره گفت: «اگر حکومت وحدت ملی نوع از بانکداری اسلامی معیاری را در کشور ترویج کند و در این بخش با سرمایه‌گذاری‌های مشترک با اندونیزیا زمینه‌ها را برای ایجاد بانک‌های مشترک اسلامی در کشور فراهم سازد، این‌کار می‌تواند نظام بانک‌داری کشور را بهبود بخشد.»

آگاهان اقتصادی می‌افزایند که با گسترش خدمات معیاری بانک‌داری اسلامی در کشور، شماری بزرگی از شهروندان کشور به سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های گونه‌گون حاضر خواهند شد.

این درحالی‌ست که گفته می‌شود درحال حاضر خدمات بانک‌داری اسلامی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در گسترش فعالیت‌های اقتصادی در این کشورها نقش اساسی دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟