علاقمندی طالبان برای اشتراک در نشست صلح افغانستان در مسکو در ماه آینده میلادی

  • انتشار: ۳۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19879

بعد از خبرهای منتشر شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر اشتراک نمایندگان طالبان در نشست ماه آینده مسکو برای صلح افغانستان، دو مقام طالبان به یک روزنامه پاکستانی گفته اند؛ در صورتیکه دعوت نامه رسمی دریافت کنند، در این نشست اشتراک خواهند کرد.

این نشست ۱۴ اپریل به منظور گفتگوهای صلح با طالبان و تامین ثبات در افغانستان برگزار می‌شود و دولت روسیه از آن میزبانی می‌کند.

این در حالیست که پیش از این مقام در حکومت، گزارش های منتشر شده در برخی رسانه ها را مبنی بر اشتراک نمایندگان طالبان در نشست مسکو را، بی اساس خوانده بودند.

مقام‌های روسی تاکنون به دوازده کشور دعوت داده اند تا در این نشست اشتراک کنند، اما به طالبان که محور اصلی گفتگوهای این نشست هستند، دعوت نامه‌ی ارسال نشده است.

شماری از سران گروه طالبان در گفتگو با رسانه‌ها، به اشتراک در نشست مسکو آمادگی نشان داده و گفته اند که اگر دعوت نامه رسمی دریافت کنند، حاضر هستند که اشتراک کنند.

اکسپرس تریبیون به نقل از دو مقام طالب نوشته که گفته اند: “جواب ما مثبت خواهد بود اگر ما یک دعوت نامه رسمی دریافت کنیم.”

این روزنامه نگاشته است که پاکستان یکی از عوامل زمینه سازی این نشست به میزبانی روسیه بوده و به طالبان پیام داده است که در این نشست اشتراک کنند.

حکومت افغانستان از تلاش‌های مسکو برای تامین صلح و ایجاد زمینه‌ی گفتگوهای حکومت افغانستان با طالبان استقبال کرده و به اشتراک طالبان در نشست آینده‌ی مسکو علاقه‌مندی نشان داده است.

در کمتر از دو ماه گذشته، روسیه دو مرتبه میزبان نشست‌های سه جانبه به اشتراک نمایندگان روسیه، چین، پاکستان و شش جانبه با حضور نمایندگان افغانستان، روسیه، چین، ایران، هند و پاکستان بود که محور اصلی این نشست‌ها موضوع صلح افغانستان و گروه طالبان بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟