عطا محمد نور: برای نجات افغانستان اقدام خواهم کرد

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14316

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ در پیامی عیدی اش از کارکردهای حکومت سخت شکایت کرده است و گفته است برای نجات افغانستان اقدام خواهد کرد.

آقای نور که در پیام ویدیویی اش – خود را والی خطاب کرد نه سرپرست- خطاب به رهبران حکومت کنونی گفت که کار و هماهنگی شان را با اتحاد به پیش ببرند. نفاق و دودستگی در میان رهبران حکومت دیگر بس است. سرپرست ولایت بلخ در این نوار تصویری تصریح کرد که یک ماه پس از عید فطر، با برنامه‌ای ملی و فراگیر برای نجات افغانستان از وضعیت کنونی آستین برخواهد زد.

او گفته است که از آدرس سیاسی خود به مردم خود اطمینان می دهم که تا یک ماه بعد از عید سعید فطر، با متحدان، هم فکران، تمام بزرگان، همکاران و هم تیمی‌های خود یک‌جا، در راه پیدا کردن یک راه حل مناسب برای نجات ملت از این وضعیت؛ کارهای را انجام خواهیم داد و برنامه های را روی دست خواهیم گرفت. برنامه‌های ما ملی خواهد بود تا این کشور را از این وضعیت نجات دهد.”

باید صبر کرد و دید که این برنامه و راه حل چه است و چگونه رنگ و رخی خواهد داشت؛ اما قدر مسلم این است که این شب و روز زمزمه‌ها برای پایان بخشیدن به مشروعیت حکومت، بیش از هر زمانی دیگر افزایش یافته است. چندی پیش آقای نور گفته که حکومت وحدت ملی مشروعیت دو ساله دارد. همین تازگی‌ها عمر داوود زی، وزیر داخلۀ پیشین و از چهره های نزدیک به حامد کرزی، رییس جمهور پیشین نیز گفته بود که تا سه ماه دیگر حکومت وحدت ملی مشروعیت اش را از دست می دهد. هرچند، جان کری، وزیر خارجۀ امریکا که بنیان‌گذار اصلی حکومت کنونی پنداشته می شود، گفته است که تفاهم نامه‌ای حکومت وحدت ملی میان داکتر غنی و داکتر عبدالله برای پنج سال مدت ریاست جمهوری که در قانون اساسی تسجیل شده است اعتبار دارد.

آقای نور در این پیام ویدیویی پیام روشن دیگر به مخالفان سیاسی‌اش دارد. او تاکید کرده است که از این پس به هیچ کسی به بهانۀ اعتراضات مدنی اجازه نخواهد داد تا امنیت بلخ را اخلال کند و آرامش مردم را بر هم زند. سرپرست ولایت بلخ تصریح کرد که از موقف حکومتی ام به مردم عزیزم اطمینان می‌دهم، به هر قیمتی که تمام شود، ما امنیت و مصوونیت بلخ را حفظ می‌کنیم. با تمام وجود از این ولایت حراست خواهیم کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟