عطا محمد نور: عدم توجه رهبران حکومت به خواست مردم، سرنوشت شان را مانند قذافی خواهند کرد

  • انتشار: ۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 35873

عطا محمد نور والی بلخ می گوید مشکلات جاری در این کشور از طریق تفاهم قابل حل و فصل است، اما اگر رهبران حکومت وحدت ملی به خواسته‌های مردم گوش ندهند؛ بدانند که به سرنوشتی مانند صدام و معمر قذافی دچار خواهند شد.

عطا محمد نور عصر روز گذشته (شنبه) در گردهمایی در شهر مزار شریف اعلام کرد پس از مشورت با اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی روش اعتراضات خود را علیه سیاست ریاست جمهوری افغانستان تغییر خواهد داد.

وی تصریح کرد اگر دولت مرکزی به مقاومت در برابر خواسته حزب جمعیت اسلامی ادامه دهد ممکن است تظاهرات صلح آمیزی را تحت عنوان حرکت‌های سبز و نارنجی آغاز کند.

والی بلخ تاکید کرد: استعفای وی مساوی با استعفای اشرف غنی از ریاست جمهوری و استعفای عبدالله از ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی شد، زیرا حزب جمعیت اسلامی طرف معامله اشرف غنی در زمان تشکیل حکومت وحدت ملی بوده است.

وی افزود: مشکلات جاری در این کشور از طریق تفاهم قابل حل و فصل است،اما اگر رهبران حکومت وحدت ملی به خواسته‌های مردم گوش ندهند؛ بدانند که به سرنوشتی مانند صدام و معمر قذافی دچار خواهند شد.

والی بلخ همچنین به اظهارات سفیر آمریکا مبنی بر اینکه عطامحمد نور باید به صورت مسالمت آمیز تغییر در رهبری ولایت بلخ را بپذیرد نیز واکنش نشان داد.

سفیر آمریکا در کابل تاکید کرده بود که اختلافات بین عطامحمد نور و اشرف غنی باید بر اساس قانون این کشور حل شود.

والی بلخ در واکنش به این موضوع اظهار داشت: سفرای خارجی پیش از اظهار نظر باید در ابتدا قانون اساسی افغانستان را مطالعه کنند.

عطامحمد نور افزود: «رئیس جمهور حق برکناری والی را دارد اما این درباره یک رئیس جمهور منتخب صدق می‌کند نه کسی که بر اساس توافق به عنوان رئیس جمهور تعیین شده است».

مذاکرات حزب جمعیت اسلامی افغانستان با تیم ریاست جمهوری این کشور تا کنون پیشرفتی نداشته است و عطامحمد نور هنوز حاضر به کناره گیری از ولایت بلخ نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟