عطا محمد نور سرپرستی ولایت بلخ را رها خواهد کرد تا مبارزات سیاسی اش را در پایتخت شروع کند

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16597

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ می گوید ضعف در تصمیم گیری سیاسی، داکتر عبدالله رئیس اجرایی کشور باعث شده تا وی مذاکرات مستقیم با اشرف غنی بر سر تقسیم قدرت شروع کند، وی می گوید بعد از این سرپرستی ولایت بلخ را رها می کند تا مبارزات سیاسی خود را در پایتخت ادامه دهد.

عطا محمد نور می‌گوید که او دیگر به توانایی تصمیم‌گیری سیاسی عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی باور ندارد و به همین دلیل، او مذاکرات مستقیم خود را با اشرف غنی، رئیس جمهور شروع کرده است.

عطا محمد نور، سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته که عبدالله عبدالله در دونیم سال گذشته ضعیف عمل کرده و او دیگر به توانایی تصمیم‌گیری سیاسی آقای عبدالله “باور کامل ندارد.”

سرپرست ولایت بلخ تصریح کرد که عدم نمایندگی درست رئیس اجرایی از حزب جمعیت اسلامی سبب شد تا او مذاکرات مستقیم را با اشرف غنی، رئیس جمهور بر سر تقسیم قدرت شروع کند.

عبدالله عبدالله تا هنوز واکنشی در مورد اظهارات آقای نور نشان نداده، اما فاضل سنچارکی، مشاور ریاست اجرایی چندی پیش گفته بود که آقای نور در ارتباط با مسایل شخصی خود از جمله آزاد شدن حساب‌های بانکی و بیرون شدن نام شرکت‌های او از فهرست سیاه با رئیس جمهور مذاکره کرده است.

عطا محمد نور که از سیزده سال به اینسو به عنوان والی بلخ کار می‌کند، همچنین گفته که او در نظر دارد تا از مقام ولایت کنار برود و “مذاکرات و مبارزات” خود را در پایتخت ادامه بدهد.

آقای نور در جریان انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ۲۰۱۴ ، یکی از مهمترین حامیان عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و از مخالفان اشرف غنی، رئیس جمهور بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟