عطا محمد نور: در صورت عدم تفاهم حکومت با جمعیت، تا پایان حکومت وحدت ملی، والی بلخ خواهم ماند

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 35030

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت امروز با حضور در دفتر ولایت بلخ یک‌بار دیگر تاکید کرد که از مقام والی بلخ کنار نخواهد رفت، او گفته است در صورتی که رئیس جمهور با حزب جمعیت به نتیجه نرسد، تا پایان حکومت وحدت ملی به عنوان والی در ولایت بلخ خواهد ماند.

آقای نور در گفت‌وگو با شماری از مقام‌های حکومت محلی بلخ از افرادی که از او حمایت کرده‌اند، تشکر کرد و گفت بخش عمده‌ی مسئولین امنیتی در شمال کشور از او حمایت می‌کنند.

عطا محمد نور علاوه کرد که دوستان بین‌المللی از حکومت و حزب جمعیت اسلامی خواسته‌اند که از خشونت کار نگیرند. او همچنین گفت که وزیر دفاع به فرمانده قول اردو دستور احضارات را صادر کرده بود و فرمانده قول اردو نیز شماری نیرو از بغلان خواسته بود.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید استعفای عطا محمد نور پذیرفته شده و انجنیر داوود والی جدید بلخ است. آقای نور اما می‌گوید استعفای‌اش به دلیل عملی‌ نشدن خواسته‌هایش منتفی است.

آقای نور در این نشست، هشدار داد که اگر رییس جمهور برای ماندن و یا رفتن او از سمت ولایت بلخ، با جمعیت اسلامی به نتیجه یی نرسد، او تا آخر عمر حکومت وحدت ملی به عنوان والی بلخ به کارش ادامه خواهد داد.

او می گوید که هیچ کسی نمی تواند او را از ولایت بلخ کنار زند مگر اینکه راگ ریاست جمهوری با تفاهم جمعیت اسلامی باشد.

عطا محمد نور در این باره بیان داشت: «من هنوزهم به کارم منحیث والی ادامه می‌دهم و هیچ‌کسی ما را از مقام این ولایت، کنار زده نمی‌تواند. این توطئه را هرگز قبول نمی‌کنم. والی بودم، والی هستم و والی می‌مانم. مگر به تفاهم با جمعیت که این واضح است.»

این شخصیت جهادی در شمال کشور می‌گوید که من چطور قبول کنم که دختران مزار شریف را گروه داعش به سربازان خود نکاح کنند و از آنان به عنوان بردۀ خود استفاده کنند. وی می‌افزاید که در بلخ باقی خواهد ماند تا گروه‌های هراس‌افگن به شمول طالبان و داعشیان را نابود سازد.

وی به دولت مرکزی هشدار می‌دهد که اگر با حزب جمعیت اسلامی و خواست‌های آنان کنار نیاید، در برابر آنان و زورگویان و استبدادگران ایستاده خواهد شد.

با این همه، آقای نور می گوید که مسؤولیت هایش را به معاونش سپرده است. او دلیل این کار را جلوگیری از ایجاد سکتگی در امورات ولایت بلخ می داند.

آقای نور بار دیگر تکرار می کند که برکناری وی از ولایت بلخ، توطیه است و حلقه هایی که وی از آن نام نمی برد، در تلاش جاسازی گروه های هراس افگن داعش و طالبان در شمال کشور است.

این در حالی‌ست که حدود دوهفتۀ قبل حکومت مرکزی افغانستان استعفای عطامحمد نور، والی بلخ را تایید کرد که باعث جنجال‌های بزرگ سیاسی در کشور شده و والی برکنار شده آن ولایت در حال حاضر نیز در مقام ولایت وظیفه انجام می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟