عطا محمد نور: امروز پرچم سفید را به سیاه تبدیل و داعش دروغین را ایجاد کرده اند

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21307

عطامحمد نور والى بلخ در یک در نشست بلخ در واکنش به حمله خونین طالبان به قول اردوی 209 شاهین مى گويد که دیروز برای ما طالبان را ساختند و امروز پرچم سفید را تبدیل به سیاه کردند و داعش دروغین را ایجاد کردند.

آقای نور در یک نشست بزرگ که در واکنش به حملۀ طالبان مسلح بر قول اردوى شاهين درمزارشريف برگزارشده بود، ضمن انتقاد از پاکستان به عنوان حامی تروریسم گفت که این کشور (پاکستان) در دوران جهاد برای سقوط مجاهدین تلاش می کرد و اکنون با فرستادن تروریست، سعی در کشتن مردم افغانستان دارد.

دراين نشست که با حضور مسوولين محلى؛ اعضاى شوراى ولايتى، علما، جوانان واعضاى نهادهاى مدنى برگزار شده بود، والی بلخ گفت که طالبان، از کشور خود فروخته و آغشته درفساد، دستور دريافت مى کنند.

موصوف از کدام کشوری نام نبرد؛ اما اشارۀ وى به پاکستان بود.

نور با اشاره به طالبان گفت که آنها از کشورى( پاکستان) دفاع مى کنند که قانون شرعى و اسلامى ندارد،  نوکر انگريز پيشين و استعمارگران فعلى هستند.

والى بلخ به ملاهاى آن سوى خط فرضى ديورند گفت که آنها در پاکستان جهاد اعلام مى کند؛ اما در کشور خود  در ارتباط به پايگاه هاى فحاشى و نشر فلم هاى برهنه چيزى نمى گويد.

عطا محمد نور گفت که ملايان پاکستانى، بخاطرى در مورد اعمال ضد اسلام چيزى نمى گويند که به گفتۀ وى حفظ امنيت فرض است.

او افزود: “ملايان پاکستانى به يک ملت فقير و مجاهد شريعت مى خواهند که تمامى عمر خود را در جهاد و هجرت سپرى کرده و اسلام را کاملا بر خود عملى کرده است.”

نور گفت که شمارى از کشورها به شمول پاکستان، نه تنها که از حکومت مجاهدين حمايت نکرده، بلکه براى سقوط آن تلاش نموده اند.

به گفتۀ او، از همين رو افغانستان به مرکز طالب، القاعده و ساير گروه هاى تروريستى مبدل شد، وى افزود: “ديروز به ما طالب ساخته اند، امروز پرچم سفيد را به سياه تبديل کرده و داعش تقلبى را به ميان آوردند.”

نور گفت که طالب و داعش نام دو وحشت است، استخبارات منطقه اين همه را عليه ملت بيچارۀ ما پلان مى کند.

او افزود: “ما با وضعيتی مواجه هستيم که اگر با طالب مى جنگيم، نيز بعضى کشورها نا راضى مى شوند و اگر با داعش مقابل مى شويم، بعضى کشورهاى ديگر موافق نمى باشند.”

این در حالیست که جمعه گذشته طالبان با حمله بر قول اردوی 209 شاهین بیش از 140 تن را قتل عام کرد و ده ها تن از منسوبین ارتش در این حمله زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟