عطا محمد نور، دو ولسوال در ولایت بلخ را از مقام شان برکنار کرد

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 36677

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت دو ولسوال ولایت بلخ را برکنار کرده است. آقای نور ولسوال های ولسوالی شولگره و دولت آباد را از مقامش برکنار کرده ولی تاکنون شخص جدیدی را در این پست ها نگماشته است.

منیر فرهای سخنگوی والی بلخ گفته است؛ عطا محمد نور، روز گذشته (دوشنبه) ولسوال‎های دولت آباد و شولگره بلخ را تبدیل کرده‎است.

منیر فرهاد سخنگوی ولایت بلخ این کار را از صلاحیت‎های یک والی خوانده می‎گوید، تبدیلی این ولسوال‎ها بدون مشوره با مقام‎های دولت در کابل صورت گرفته‎است.

فرهاد به رادیو آزادی گفته است، آقای نور چهره‎های جدید را در سمت این ولسوالی‎هامقرر نکرده و تنها موقعیت ماموریت ولسوال‎ها را تغییر داده‎است. به گفته وی، در این باره با حکومت مشوره صورت نگرفته‎است.

او افزود: “تغییر و تبدیل یک ولسوال به ولسوالی دیگر فکر کنم از صلاحیت‎های والی ولایت است و نیاز به مشوره مرکز نداشت، چوکی و سمت ولسوال‎ها همان و فقط موقعیت‎های کاری شان تغییر کرده‎است.”

اداره مستقل ارگان‎های محلی نیز در باره تغییر و تبدیل دو ولسوال در بلخ ابراز بی خبری کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اواخر ماه قوس اعلان کرد که عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ استعفا داده و این استعفا از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور منظور شده‎است. رئیس جمهور انجنیر محمد داوود را به عنوان والی جدید بلخ تعین کرده‎است.

حالا که نزدیک به دو ماه از تعیین والی جدید می‎گذرد تا هنوز انجنیر محمد داوود موفق نشده‎است که کارش را به عنوان والی جدید در این ولایت آغاز کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟