عطا در دیدار با خلیل‌زاد: حکومت باید به صراحت از روند صلح حمایت کند

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 53026

عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در روند صلح، از حکومت خواست که به صراحت از روند صلح حمایت کند.

به گزارش اطلس به نقل از جمهور؛ زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان شب گذشته (9 دلو) با عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت در مورد روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

آقای نور در این دیدار روی صلح فراگیر و همه شمول در کشور تاکید کرد.

او ضمن سپاسگزاری از زحمات خلیل‌زاد و‌ حمایت از پروسه‌ صلح، صلح را نیاز جدی مردم افغانستان خواند ‌و تصریح کرد که در این روند باید همه‌‌ طرف‌های سیاسی بشمول حکومت حضور داشته باشند.

به گفته او، در روند صلح ضمن گفتگو و مشوره با کشورهای همسایه و‌منطقه و دخیل ساختن این كشور‌ها در پروسه، منافع هیچ‌ مملکتی در آوردن صلح، نباید صدمه ببیند.

در این دیدار آقای نور به شکل گیری یک اجماع بزرگ احزاب و شخصیت‌های سیاسی در کنار حکومت افغانستان اشاره کرده و گفته که آنها (احزاب) بصورت مستقیم با طالبان در مورد پروسه صلح صحبت و گفتگو کنند.

همچنین رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی از حکومت خواست که در روند موفقیت صلح، طفره نرود و‌ بصورت صریح ازین روند حمایت کند.

این در حالی است که پس از پایان نشست قطر و سفر زلمی خلیل زاد به کابل، رییس جمهور غنی، به روز دوشنبه (8 دلو) در پیامی به مردم افغانستان گفت: “ما صلح با تدبیر می‌خواهیم و نباید تجربه داکتر نجیب الله دوباره تکرار شود.”

غنی افزود: “ما به صلح با تدبیر تاکید می‌کنیم و از تجربه داکتر نجیب الله آگاهی کامل داریم ما همه می‌دانیم که او چگونه فریب داده شد، سازمان ملل به وی تضمین تامین صلح را داد اما متاسفانه به فاجعه انجامید”.

اما خلیل زاد گفته است که هدف از تلاش‌هایش برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات بین الافغانی است و بدون توافق روی این دو مساله هیچ توافقی در کار نیست.



نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟