عطامحمد نور با خانواده قربانیان حادثه «زاری» دیدار کرد

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9318

سرپرست مقام ولایت بلخ که با خانواده‌های ۱۳ مسافر کشته شده در ولسوالی زاری این ولایت صحبت می‌کرد به آنان اطمنان داد که عاملان این حادثه را شناسائی و به پنجه قانونی می‌سپارد و نیز برای این خانواده‌ها مبلغ ۱۰۰هزار افغانی کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ در حالیکه شماری از نمایندگان مردم بلخ در مجلس، وکلای شورای ولایتی (بلخ و سرپل) و فرماندهان نظامی بلخ حضور داشتند با اعضای خانواده‌های شهدای حادثه زاری دیدار و ملاقات کرد.

دو روز قبل ۱۳ نفر از مسافران در مسیر راه ولسوالی زاری ولایت بلخ – شهرمزارشریف توسط افراد مسلح ناشناس تیرباران شدند و اکثریت این مسافران که از مذهب اهل تشیع می‌باشند باشندهٔ ولسوالی بلخاب ولایت سرپل هستند.

اعضای خانواده‌های این رویداد از مقامات ملکی و نظامی به ویژه عطا محمد نور می‌خواهند که عاملان این رویداد که وابسته به هر گروه هستند و یا هم بعضی از مسائل دیگری که صحبت می‌شود باشند، باید شناسائی و پنجه قانون سپرده شوند تا عدالت تأمین گردد.

عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ در دیدار با اعضای خانواده‌های شهدای ولسوالی زاری ولایت بلخ می‌گوید: حادثهٔ ولسوالی زاری این ولایت ساده پنداشته نمی‌شود بلکه مرتبط به امنیت افغانستان است و نیز ارتباط به حیثیث و عزت مردم افغانستان می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقام ولایت بلخ با همکاری ارگان‌های امنیتی برای شناسائی و بازداشت عاملان این رویداد از هیچگونه تلاش دریغ نمی‌کنند و آنان را بازداشت خواهند کرد، افزود: اگر دست به عاملان این حادثه برسد از ریشه خشک خواهم کرد.

نامبرده برعلاوه که به خانواده‌ها و مردم افغانستان این حادثه (تیرباران ۱۳ مسافر در ولسوالی زاری) را تسلیت عرض می‌کند اما می‌گوید این مسئولیت ما و نیروهای امنیتی است تا این قضیه را پیگیری کرده و نیز کسانی که این کار را کرده‌اند ریشه کن شوند.

آقای نور ضمن اینکه به خانواده‌های شهدای ولسوالی زاری اطمنان می‌دهد اما تأکید کرد تیرباران مسافران یک زنگ خطر برای کشور می‌باشد و هراس افگنان همواره تلاش می‌کنند که امنیت را برهم زده و نیز دشمنان می‌کوشند تا جنگ فرقهٔ و مذهبی را دامن بزنند.

به گفتهٔ سرپرست مقام ولایت بلخ دشمنان افغانستان تلاش می‌کنند که با ایجاد اختلاف و جنگ تفرقه‌های مذهبی و زبانی را در میان مردم بوجود آورده و امنیت را مختل سازند از اینرو باید مردم برعلاوه که هوشیار باشند با دولت و نیروهای امنیتی همکاری نمایند.

عباس ابراهیم‌زاده نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان که نیز در این نشست شرکت کرده است از صحبت‌های عطا محمد نور مبنی بر اطمنان پیگیری و رسیدگی به قضیهٔ حادثه ولسوالی زاری ستایش نموده و خواست تا عاملان این رویداد شناسائی و مجازات شوند.

آقای ابراهیم‌زاده نیز تأکید کرد دشمنان اسلام و افغانستان تلاش دارند که با استفاده از به راه‌اندازی جنگ‌های قومی و مذهبی اختلافات را به میان آورده از آن بهره‌برداری نماید و کشور را در حالت جنگ و نا امنی قرار دهند از اینرو باید مردم بیدار باشند.

سید حسین صفایی یکی از فرماندهان پیشین جهادی و بزرگان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل که در این نشست حضور داشت بیان کرد: اگر امنیت مسیر راه ولسوالی بلخاب که از ولسوالی زاری می‌گذرد تأمین نگردد دیگر راه مردم بلخاب بسته می‌شود.

قابل ذکر است ضمن اینکه عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ این حادثه غم انگیز را مرتبط به همهٔ مردم افغانستان پیوند داده است برای هر خانوادهٔ شهدای حادثه ولسوالی زاری ولایت بلخ مبلغ ۱۰۰ هزار افغانی نیز کمک نقدی کرد.

بلخ از ولایت‌های نسبتآ امن در مرکز ولایت‌های شمال افغانستان قرار دارد اما در این اوخیر برخی از تحرکات مخالفان مسلح دولت و رویدادهای جرایم جنایی بیشتر شده است که چند ماه قبل نیز تعداد از کارمندان یک نهاد امداد رسان نیز در ولسوالی زاری شب هنگام تیرباران شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟