عطامحمد: نامزد وزارت دفاع، قاتل برهان الدین ربانی است

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 5608

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از منابع خبری، عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغاستان و سرپرست ولایت بلخ با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، دیدگاه خود را درباره انتشار شایعه‌ای مبنی بر نامزدى معصوم استانکزى به عنوان وزیر دفاع بیان کرد.

نور نوشته است: در این روزها خبرهایى به گوش می‌رسد که گویا معصوم استانکزى به عنوان نامزد وزارت دفاع معرفى مى‌شود. مى‌خواهم دیدگاه حزب جمعیت اسلامى و ریاست اجرایى این حزب را در این مورد با مردم در میان بگذارم.

با آن که حزب جمعیت اسلامى به عنوان یک جریان فعال و فراگیر سیاسى که به عنوان آئینه تمام نماى اقوام کشور شناخته شده است، بارها به دلیل حفظ ثبات کشور در برابر بسیارى از عملکردهاى حکومت، گذشت را پیشه کرده و مصالح علیاى این سرزمین را حرمت نگاه داشته است، اما دیده مى‌شود که این رویکرد را به عنوان ضعف این جریان بزرگ پنداشته و دولتمردان دچار خبط سیاسى و خطاى تاریخى مى‌شوند.

معرفى معصوم استانکزى که قاتل رهبر فرزانه جمعیت اسلامى شناخته شده است، در یک پست کلیدى، چیزى کمتر از پا گذاشتن بر روى ارزش‌هاى ملى و بى‌حرمتى به خون مقدس رهبر شهید ما نیست. چگونه سران حکومت وحدت ملى به خود حق مى‌دهند که حتى این تصور بیهوده را در ذهن بپرورانند و با خون استاد شهید بازى کنند.

بازى با خون استاد برهان الدین ربانى، بازى با سرنوشت و اندیشه ملت است و مسئول عواقب آن کسانى هستند که به چنین کارى مبادرت مى‌ورزند.

با آن که من قبلاً نیز تذکر داده بودم که اگر استانکزى شریک رویداد حمله تروریستى به جان استاد شهید باشد و یا هم در این باب غفلت کرده باشد، مستوجب اعدام است، باز هم اعلام مى‌کنم که من روى این خواست خود همچنان تاکید دارم.

سران حکومت باید میان خودگذرى و ضعف، مصلحت ملى و ناتوانى، تفاوت قایل شوند. موج خشم ملت را مانع شدن، کار دشوار است و ناممکن.

چشم به راه دیدگاه هاى ارزنده و مفید هموطنان عزیزم درین مورد هستم.

لازم به ذکر است که آنچه تذکر رفت دیدگاه سیاسى من از موضع حزب جمعیت اسلامى است.

بر اساس خبرهای غیر رسمی منتشر شده، رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی پس از رایزنی برای معرفی معصوم استانکزی به عنوان وزیر دفاع به توافق رسیده‌اند. هر چند این خبر هنوز تایید نشده است اما به نظر می‌رسد که انتخاب وی خشم عطا محمد نور و حزب جمعیت اسلامی را برانگیخته است.

ارتباط معصوم استانکزی با ترور شهید برهان‌الدین ربانی هنوز به اثبات نرسیده است اما گفته می‌شود که عامل انتحاری با وساطت معصوم استانکزی به نزد شهید ربانی انتقال یافته بود.

ربانی که رئیس شورای عالی صلح بود، در شهریور ماه ۱۳۹۰ توسط یک عامل انتحاری در منزلش ترور شد. این عامل انتحاری تحت عنوان رابط طالبان خود را به رئیس شورای عالی صلح رساند و با انفجار مواد منفجره ربانی را به شهادت رساند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟