عضو شورای ولایتی بلخ: عطا محمد نور قصد ترور مرا دارد

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 28645

محمدآصف مهمند، عضوی شورای ولایتی بلخ می‌گوید، دو روز پیش فردی را که قصد اختطاف وی را در کابل داشت، نیروهای امنیتی بازداشت کردند و این فرد اعتراف کرده که والی بلخ او را وادار به این کار کرده است.

این عضوی شورای ولایتی بلخ امروز (چهارشنبه) در نشستی در کابل می‌گوید، فساد در نهادهای دولتی بلخ به اوج‌اش رسیده و آقای نور بخاطری که بستگانش مسؤولان این اداره‌ها اند، از این موضوع چشم پوشی می‌کند.

آصف مهمند سه ماه پیش به کابل آمده است، می گوید که عطا محمد نور والی بلخ قصد دارد تا او را ترور کند.

مهمند دلیل این نیت والی بلخ را افشا سازی پرونده‌های فساد آقای نور در این ولایت دانسته و گفته است: “هدف او این بود که مرا ترور کند و به خود اسناد بسازد، اما من همرای هیچ کس نه دشمنی دارم، نه هم رقابت سیاسی و نه هم با حزبی تعلق دارم. هر نوع ضرری که به من و فامیلم برسد مسوول آن عطا محمد نور خواهد بود.”

آقای مهمند تأکید می‌کند که سال پار آقای نور مکتوبی را مبنی بر احتمال ترور وی  صادر کرد و به گفتۀ آقای مهمند، این مکتوب برای توجیه ترور وی صادر شده است.

اما منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ تمامی این ادعاها و اتهامات را بی‌بنیاد خوانده و می‌گوید، آقای مهمند برای ساختن پروندۀ سیاسی برایش، این گونه اتهامات را علیۀ والی بلخ ساخته است.

این عضو شورای ولایتی بلخ می‌افزاید که از سه ماه به این‌سو در کابل به سر می‌برد و در آیندۀ نزدیک دو باره به بلخ می‌رود و هر اتفاقی که برای او و خانواده‌اش رخ دهد، والی بلخ مسؤول خواهد بود.

از سوی دیگر، ویدیویی که چندی است در صفحه‌های فیسبوک دست به دست می‌شود نشان می‌دهد که او به عطامحمد نور دشنام‌های ناموسی می‌دهد.

تقابل میان این عضو شورای ولایتی و والی بلخ از حدود یک ونیم سال بدین سو ادامه دارد و روشن هم نیست که چی زمانی پایان خواهد یافت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟