عضو سازمان ملل: میزان کشت مواد مخدر در افغانستان 78 افزایش یافته است

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34265

مسئول هماهنگ کننده میثاق پاریس از دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت: بر اساس گزارش های رسیده، میزان کشت گیاهان موادمخدری در افغانستان در سال 2017 نسبت به سال پیش 78 درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا ماری آن منیر روز گذشته (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه نشست گروه کارشناسی همکاری های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق افزود: این موضوع زنگ خطری برای جهان است و همه باید در این زمینه هوشیار باشیم و با این مشکل جهانی مقابله شود.

وی اظهار کرد: این موضوع تهدیدات امنیتی و سلامتی برای جامعه ایجاد می کند و اکنون باندهای موادمخدری در جهان هستند که در فراتر مرزها عمل و جرم های سازمان یافته ایجاد می کنند.

ماری آن منیر افزود: همچنین موادمخدر انحراف پیش سازها و پولشویی را به دنبال دارد و به همه این مشکلات موادمخدر دامن می زند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد تاکید بر اهمیت همکاری منطقه ای و بین المللی دارد، گفت: اکنون پیوند بین قاچاق موادمخدر و تروریسم وجود دارد که اینها هم مشکل ساز است.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان ملل متحد بر همکاری های بین مرزی و مقابله با موادمخدر و اقدامات پیشگیرانه برای کمک به ایجاد ثبات و کاهش موادمخدر تاکید دارد.

نشست گروه کارشناسی همکاری های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق با حضور هیات های نمایندگی بیش از ٣٠ کشور و سازمان منطقه ای و بین المللی روز دوشنبه در تهران آغاز به کار کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟