عضو ارشد شورای اخوت اسلامی : روز قدس روز تمام مستضعفان و مظلومان جهان است

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 24482

اطلس پرس- آیت الله سیدعبدالعظیم فاضل حسینی گفت : روز قدس متعلق به کشور خاصی نیست، بلکه روزیست که متعلق به تمام کسانی است که به اشکال مختلف مورد ظلم واقع شده اند.
آیت الله سیدعبدالعظیم فاضل حسینی، ﺭﻳﻴﺲ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ ﻋﻠﻮﻡ اﺳﻼﻣﻲ و عضو ارشد شورای اخوت اسلامی در گفتگو با اطلس پرس اظهار داشت : مسلمانان جهان در روز قدس باید وحدت و اتحاد و یکپارچگی اسلامی را به نمایش بگذارند.
وی افزود : دشمنان اسلام، دشمنان شیعه و یا دشمنان اهل سنت نیستند، آنها با اسلام مشکل دارند و مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید در برابر این دشمنان بایستند و نگذارند آنها به اهداف شومشان برسند.
آیت الله فاضل حسینی با بیان اینکه ایجاد تفرقه و نفاق در راس نقشه های دشمنان اسلام برای از بین بردن وحدت اسلامی است، تصریح کرد : دشمن امروز وحدت اسلامی را هدف قرار داده است و همواره در پی ایجاد نفاق میان ملتهای مسلمان است، اینکه امروز عده ای به نام اسلام اقدامات تروریستی انجام می دهند، در واقع می خواهند اسلام را بدنام کنند و اولا چهره ای وحشی از اسلام به نمایش بگذارند تا مردم جهان را نسبت به اسلام بدبین کنند و دوما میان مسلمانان نفاق و تفرقه بیندارند.
این عضو ارشد شورای اخوت اسلامی بیان داشت : روز قدس زمینه ای برای از بین بردن توطئه های دشمنان اسلام و نشان دادن وحدت اسلامی است.
وی با بیان اینکه روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، خاطرنشان کرد : روز قدس، روز رهایی انسانها از قید و بند ظلم و استبداد و استکبار است و این روز متعلق به تمام مسلمانان، آزادگان و مستضعفان عالم است.
ﺭﻳﻴﺲ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ ﻋﻠﻮﻡ اﺳﻼﻣﻲ، با اشاره به نقش منفی اسراییل در منطقه و ظلم چندین ساله بر فلسطینیان خاطرنشان کرد : صهیونیسم جهانی و این غده سرطانی که امروز در خاورمیانه اینهمه جرم و جنایت و ظلم را مرتکب می شود، از کجا آمده است؟ ما باید بدانیم که این غده سرطانی را چه کسانی حمایت کرده و می کنند و همگی مسلمانها باید بر اساس اصول ظلم ستیزی دین مبین اسلام در برابر این توطئه گران سکوت نکنند و فریادشان را بلند کنند و فریاد مسلمانها در روز قدس باید به گوش صهیونیسم جهانی برسد.
آیت الله سیدعبدالعظیم فاضل حسینی، با بیان اینکه روز قدس روز همه مسلمانهاست، تصریح کرد : همه کشورها و ملتهای اسلامی باید بیدار شوند و متحدانه و یکصدا فریادشان را بلند کنند تا وحدت و اتحاد اسلامی را به نمایش بگذارند و نقشه های دشمنان و توطئه های آنان را نقش برآب کنند.
وی با اشاره به ابداع روز جهانی قدس توسط امام خمینی، یادآور شد : امام خمینی این روز را پایه گذاری کردند تا همه مسلمانها در کنار هم قرار بگیرند و وحدتشان را حفظ کنند و در برابر ظالمان و مستکبران قیام کنند.

وحدت اسلامی، ضامن عزت مسلمانان است

این عضو ارشد شورای اخوت اسلامی، اذعان داشت : روز قدس همانطور که روز استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و استبداد هست، روز وحدت و اتحاد مسلمین نیز هست و یکی از اهداف بنیادین این روز که باید در جوامع اسلامی تببین شود، همین جنبه وحدت و متحد سازی آن است.
وی تصریح کرد : ظلم ستیزی جهان اسلام بدون وحدت امکان پذیر نیست و قدرت جهان اسلام زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که با وحدت کشورهای اسلامی توام باشد.
آیت الله فاضل حسینی خاظرنشان کرد : امام خمینی که احیا کننده اسلام در عصر حاضر نیز هستند، با ابداع روز جهانی قدس، فریادگر اتحاد اسلامی و ظلم ستیزی بوده اند و ما امروز باید همان راه را ادامه دهیم تا عزت اسلامی مان حفظ شود.
ﺭﻳﻴﺲ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ ﻋﻠﻮﻡ اﺳﻼﻣﻲ، ضمن تاکید بر اتحاد بیشتر ملتهای مسلمان، عنوان کرد : عزت مسلمانان در گرو وحدتشان است، در طول تاریخ دشمنان اسلام تمام تلاششان این بوده که میان مسلمانان نفاق بیندازند و تفرقه ایجاد کنند و البته در بسیاری از موارد متاسفانه موفق هم بوده اند، بهمین دلیل وظیفه امروز ما و علمای ما و تمام ملتهای مسلمان این است که در راستای وحدت اسلامی تلاش کنند و از تفرقه و نفاق بپرهیزند چرا که عزت مسلمانان در گرو وحدتشان است.
این عضو ارشد شورای اخوت اسلامی با بیان اینکه اگر اختلاف در میان مسلمانها باشد، ذلت و خواری بوجود میاید، تصریح کرد : شیعه و سنی باید در کنار هم باشند و در صفهای مستحکم در برابر دشمنانشان بایستند تا توطئه دشمنان اسلام را خنثی کنند.
وی با تاکید بر اصل دشمن شناسی و شناخت از نقشه های دشمنان اسلام، اظهار داشت : نقشه های دشمنان اسلام را باید درک کنیم و در همین راستا باید سطح آگاهی جامعه نسبت به این توطئه ها را بالا ببریم و در تقابل با توطئه های دشمنانمان روی وحدت اسلامی مان تاکید کنیم.
آیت الله فاضل حسینی با اشاره به انفجارها و حملات انتحاری اخیر بیان داشت : تمام این انتحارها و انفجارهای اخیر در راستای نقشه های شوم و پلیدانه ایست که می خواهند میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و شیعه و سنی را به جان هم بیندازند.
وی افزود : همه علما و متفکران و اندیشمندان مسلمان باید ملتها را درباره توطئه های دشمنان آگاه کنند.
آیت الله فاضل حسینی در پایان بیان داشت : روز قدس زمینه خوبی برای نشان دادن یکپارچگی ملتهای مسلمان است و همه ملتها از افغانستانی و ایرانی و آفریقایی و همه و همه باید به خیابانها بیایند و نشان دهند که متحد و همدل در برابر دشمنان قسم خورده شان می ایستند.
انتهای پیام

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟