عروسک های لولیتا؛ بردگی نوین جنسی در غرب

  • انتشار: ۸ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75852

یکی از ویژگی های دین اسلام تاکید آن بر رعایت اعتدال در تمامی شئون زندگی است. این امر را به خوبی می توان در برخورد اسلام با غرایز و ویژگی های ذاتی بشر مشاهده کرد.

اسلام نه قائل به سرکوب غرایز انسانی است و نه اجازه می دهد که آن ها بدون هیچ قید و بندی رها باشند؛ بلکه با ارائه توصیه ها و دستورالعمل هایی، از انسان می خواهد تا امیال و غرایزش را به کنترل خود درآورد و در چارچوبی مشخص به آن ها بپردازد.

بدون شک عدم توجه به حد و مرزهایی که اسلام برای یک انسان تعیین کرده است او را به سیاهی و تباهی می کشاند.

غریزه جنسی انسان یکی از آن جاهایی است که اسلام به شدت به آن اهمیت داده و برای آن چارچوب مشخصی را تعیین کرده است.

اسلام نه برخلاف کلیسای کاتولیک احساسات جنسی و روابط جنسی را امری مذموم و قبیح می داند و نه برخلاف آن چه اکنون در جوامع لیبرال تبلیغ می شود، قائل به آزادی بی قید و شرط انسان در مسائل جنسی است.

یک مسلمان می بایست در همان حد و حدودی که اسلام تعریف کرده است به نیازهای جنسی خود توجه کرده و آن را به وسیله راه های حلالی که برای او تعیین شده، رفع کند.

عروسک های جنسی لولیتا
عروسک های جنسی لولیتا

انحراف جنسی

تردیدی نیست که عبور از خط قرمزهایی که دین اسلام در زمینه مسائل جنسی وضع کرده است، عواقب بدی را برای فرد و حتی جامعه در پی خواهد داشت.

نمونه این امر را می توان به خوبی در میان جوامع غربی مشاهده کرد؛ جایی که لجام گسیختگی جنسی موجب نابودی بنیان خانواده و در نتیجه به انحطاط کشیده شدن، جامعه شده است.

کسانی که به استانداردهای اسلام در زمینه مسائل جنسی بی توجه بوده اند و از چارچوبی که شرع برای آن ها تعیین کرده است، خارج شده اند، عموما دچار «انحراف جنسی» یا «پارافیلیا» (Paraphilia) می شوند. اما این «انحراف جنسی» چیست؟

«زیگموند  فروید» روانکاو مشهور اتریشی که بخشی از پژوهش های وی بر مسائل جنسی متمرکز بوده، معتقد است که انحراف جنسی عملی است که به منظور ارضای میل جنسی انجام می گیرد اما هدف آن تولید مثل نیست.

البته شماری از روانشناسان ضمن انتقاد از دقیق نبودن این تعریف می گویند که انحراف جنسی عملی است برای ارضای تمایلات جنسی که برخلاف عرف و آنچه عموم مردم انجام می دهند، می باشد.

یکی از ویژگی های انحرافات جنسی این است که شخص ضمن ابتلا به اختلالات عصبی به آن اعتیاد پیدا می کند و دیگر از روابط عادی جنسی لذت چندانی نمی برد.

انحرافات جنسی انواع مختلف و متفاوتی دارد که از جمله آن می توان به مواردی همچون، «همجنس بازی» یا گرایش جنسی به هم جنس، «پدوفیلیا» یا تمایل برای برقرار کردن رابطه جنسی با کودکان زیر ۱۳ سال، «مازوخیسم» یا خود آزاری که در آن شخص از توهین و تحقیر شدن و حتی کتک خوردن لذت می برد، «سادیسم» یا دیگر آزاری که طی آن شخص از ضرب و شتم دیگران و توهین به آن ها لذت می برد و «زوفیلیا» که در آن فرد تمایل دارد که با حیوانات ارتباط جنسی برقرار کرده و از این رابطه لذت می برد، اشاره کرد.

نمونه هایی از این قبیل انحرافات جنسی را می توان در آثار هنری شماری از هنرمندان مطرح مشاهده کرد.

رمان هایی همچون «طبل حلبی» نوشته «گنتر گراس»، «ژوستین یا بدبختی‌ های اخلاق» نوشته «مارکی دو ساد»، «پیشنهاد بی‌ شرمانه» نوشته «جک انگلهارد»، «رنگین‌ کمان جاذبه» نوشته «توماس پینچن» و فیلم هایی همچون «۸ میلیمتری» ساخته «جوئل شوماخر»، « پنجاه طیف خاکستری» ساخته «سم تیلور-جانسون»، «گناه عاشقانه» ساخته «سیون سونو» و «سال کبیسه» ساخته «مایکل روی» و همچنین معماری «مجموعه تاریخی خاجوراهو» و «نیایشگاه لاکشمانا»، به یک یا چند نوع از انحرافات جنسی اشاره دارند.

عروسک های جنسی لولیتا
عروسک های جنسی لولیتا

لولیتا

اما یکی دیگر از انحرافات جنسی که این روزها موجب بحث های زیادی شده است استفاده از «عروسک های لولیتا» یا «برده های لولیتا» می باشد.

«لولیتا» نام رمانی است که در سال ۱۹۵۵ توسط «ولادیمیر ناباکوف» نویسنده شهیر روسی و استاد ادبیات دانشگاه کرنل آمریکا نوشته شده است.

انتشار این رمان که روایتگر عشق بیمارگونه یک نویسنده به دخترخوانده نوجوان خود می باشد، موجب بحث های زیادی در سطح جهان گردید و در نتیجه اقبال عمومی از این کتاب افزایش یافت.

بعدها فیلم هایی نیز با اقتباس از این رمان ساخته شد که مهمترین آن ها به کارگردانی «استنلی کوبریک» ساخته شد.

براساس این رمان، «هامبرت هامبرت» نویسنده و منتقد ادبی که در کودکی  در کودکی دلباخته دختری به نام آنابل لی بوده، در میانسالی عاشق دختری ۱۲ ساله به نام دلورس هیز (ملقب به لولیتا) می شود و پس از ازدواج با مادر وی نقش پدرخوانده وی را بازی می نماید.  

هامبرت که به صورت پنهانی با لولیتا رابطه ای عاشقانه برقرار می کند، بعد از مرگ همسرش همراه با لولیتا راهی سفر می شوند و در ادامه داستان با یک دیگر رابطه جنسی برقرار می کنند.

عروسک های لولیتا

اما جریان عروسک های لولیتا چیست. عروسک لولیتا به دختری گفته می شود که دست ‌های او از آرنج و پاهایش از زانو قطع شده باشد و به صورت یک سگ درآمده باشد. همچنین تمامی دندان ‌های وی کشیده و تارهای صوتی او نیز نابود شده اند.

ظاهرا از این به اصطلاح عروسک ها برای لذت جنسی استفاده می شود. ویدئوهایی نیز از این دختران جوان نقص عضو شده در فضای مجازی و به ویژه در «وب تاریک» (بخشی از اینترنت که دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی استفاده می شود) منتشر شده است که نمی توان واقعی بودن یا نبودن آن ها را تایید کرد.

در موضوع عروسک های لولیتا چند انحراف جنسی همچون پدوفیلیا، سادیسم و زوفیلیا در یک جا جمع شده اند.

حتی اگر نتوان در حال حاضر صحت و سقم وجود عروسک های لولیتا را تایید کرد اما همین اندازه که ذهن بشری که در مسائل جنسی منحرف شده، به چنین موضوعاتی فکر می کند، نشان دهنده آن است که دیر یا زود این موضوع نیز ولو در مقیاس کوچک عملی خواهد شد.

مطمئنا شماری از ثروتمندان غربی که تفریحات و انحرافات جنسی شان دیگر آن ها را به اندازه کافی ارضا نمی کند، حاضر هستند برای تجربه لذت های جدیدی همچون عروسک های لولیتا هرچه لازم باشد هزینه کنند.