عرق خجلت بر جبین انسانیت

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 23452

تا ما شرقی‌ها چشم مان را بازکردیم، گفتند، شما مردمان بدی هستید، ما نیز پذیرفتیم که آدم‌های بدی هستیم. به ما گفتند که دروغگو و خشونت‌طلب هستید، ما نیز پذیرفتیم که دروغگو و خشونت‌طلب هستیم. به ما گفتند که عقب افتاده و به دور از تمدن هستید، ما نیز پذیرفتیم که آدم‌های کودن و کم استعدادی هستیم.

آنان قوانین ما را به دور از شأن و مقام انسانی خواندند، ما نیز پذیرفتیم که قوانین ما انسانی نیست. هر چه گفتند، ما نیز بدون چون و چرا پذیرفتیم اما کسی نبود که از غربی‌ها بپرسد، شما دیگه کی هستید. چون این سوال پرسیده نشده و یا یک شرقی به خود اجازه نداده چنین سوالی بپرسد، غربی‌ها نیز هر کاری می‌توانند انجام می دهند حتی اگر عرق شرمندگی را بر جبین جامعه بشریت بنشانند.

بلی؛ این عرق، روز پنجشنبه در نشست سران ناتو در بلژیک بر پیشانی انسانیت نشست که تا ابد هیچ دست و دستمالی نمی‌تواند آن را پاک کند. در این نشست، همسران سران ناتو نیز دعوت شده بودند اما در کمال ناباوری، همسر نخست وزیر مرد لوکزامبورگ، یک مرد بود.

در توضیح این مطلب باید عرض کنم که به اصطلاح برخی، در قوانین انسانی! و اخلاقی! برخی کشورهای غربی و اروپایی، مرد با مرد می‌تواند ازدواج کند و این مراسم در محضر رسمی به ثبت می‌رسد. طبق همین قانون، آقای «اگزاویه‌بتل» نخست وزیر لوکزامبورگ در سال 2015، با آقای «گوتیه دستونه» ازدواج کرد.

تصویر زیر، مربوط به همسران سران ناتو در بروکسل بلژیک است. در این عکس، دستونه نیز در بین همسران سران ناتو دیده می‌شود چون این مرد، زن نخست وزیر لوکزامبورگ است و باید با همسران سران ناتو عکس یادگاری می‌گرفت.

البته پیش از نخست وزیر لوکزامبورگ، نخست وزیر سابق ایسلند و نخست وزیر فعلی بلژیک نیز با مردان همجنس خود ازدواج کرده اند. به باور برخی کوتاه‌نظران، آزادی و دموکراسی است حتی اگر انسان اقدامی علیه طبع انسانی خود انجام دهد و قوانینی را برای انقراض نسل بشر، به تصویب برساند.

محمد مرادی

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟