عربستان 17 نیروگاه هسته ای راه اندازی میکند

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 55765
عربستان

مشاور امور انرژی عربستان فاش کرد، کشورش به دنبال اجرای طرح‌هایی در آینده از طریق سند چشم انداز ۲۰۳۰ و تامین مایحتاج خود در زمینه انرژی است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، دکتر عبدالعزیز المقبل، مشاور امور انرژی عربستان در کنفرانسی خبری گفت، عربستان تمام تلاش خود را در راستای تضمین ثبات در بازارهای داخلی انرژی و سرمایه گذاری در منابع نفتی فرای تولید برق به کار خواهد گرفت و این مهم ما را به اتخاذ تصمیماتی جدی در زمینه‌های دیگر سوق می‌دهد.

سایت النشره به نقل از وی آورده است: اشاره‌هایی که برخی اعضا در طرف آمریکایی در زمینه نگرانی‌ها ازبابت غنی سازی اورانیوم مطرح می‌کنند مانورهایی سیاسی در جهت خدمت به جریان‌های مربوطه در داخل آمریکاست به خصوص که عربستان تنها کشوری نیست که از انرژی اتمی و هسته‌ای استفاده می‌کند چراکه دولت‌های بسیاری به دنبال این موضوع هستند.

المقبل درباره غنی سازی اورانیوم نیز این گونه عنوان کرد، کاربردهای عربستان در این زمینه بسیار قابل اطمینان هستند و عربستان به تعهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بیانیه‌های مرکز انرژی اتمی درباره وجود طرحی برای راه اندازی ۱۷ نیروگاه هسته‌ای طی چندین مرحله گفت: آن تاثیر شگرفی در این باره خواهد داشت که آیا این طرح توسعه یابد یا طرح عملیاتی تغییر کند و منابع زیست محیطی و مناسب بازار حفظ شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟