عربستان مدیران شرکت «بن لادن» را ممنوع الخروج کرد

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9622

در پی حادثه مرگبار فرود آمدن جرثقیل در محوطه مسجد الحرام، دولت عربستان سعودی عملکرد شرکت ساختمان‌سازی «بن‌لادن» را از عوامل این سانحه دانست.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، خبرگزاری دولتی عربستان؛ این خبر را منتشر کرده است که ملک سلمان، پادشاه این کشور مسوولان ارشد این شرکت را ممنوع الخروج اعلام کرده است.

در حکم شاه آمده است:  «شرکت ساختمانی بن لادن، تدابیر ایمنی خود را به ‌روز نمی ‌کرده و با مقامات هواشناسی در تماس نبوده است».

این حادثه که روز جمعه، هفته گذشته مصادف با ۱۱ سپتامبر در محوطه مسجد الحرام رخ داد؛ دست کم ۱۱۰ نفر کشته و حدود ۴۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

مقام های عربستان سعودی گفته ‌اند که باران و وزش باد باعث سقوط این جرثقیل شده بود. هنوز مسوولان شرکت بن‌لادن واکنشی به این حکم نشان نداده ‌اند.
ساخت و ساز در محوطه مسجدالحرام برای توسعه فضای آن در چند سال گذشته در جریان بوده که پیمانکار بخش عمده‎ای از این ساخت و ساز شرکت بن‌لادن است.

این شرکت متعلق به خانواده اسامه بن‌لادن، رهبر سابق شبکه القاعده است که در دهه ۱۹۳۰ میلادی بنیان گذاشته شد و رابطه خوبی با حکومت سعودی دارد.

براساس گزارش ها؛ بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در این کشور در دست شرکت بن لادن است. در دهه ۱۹۹۰ خانواده بن‌لادن، اسامه بن لادن را به عنوان یکی از شرکای این شرکت کنار گذاشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟