عربستان سعودی از پذیرش حجاج یمنی خودداری کرد

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 9315

مقامات سعودی به درخواست ها و نامه نگاری ها درباره تکمیل مراحل و انجام امور زائرین یمنی پاسخ منفی دادند و همین امر موجب شد تا عملا مردم یمن از ادای حج واجب امسال محروم شوند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ایرنا؛ وزارت اوقاف و ارشاد یمن اعلام کرد: آل سعود از ورود مردم یمن به عربستان برای ادای اعمال حج واجب امسال جلوگیری کرد.
پایگاه خبری اخبارالساعه امارات به نقل از این وزارتخانه نوشت: در اجرای انجام مراحل اعزام حجاج یمنی به حج امسال از سوی مقامات عربستان پاسخ رد و منفی دریافت کردند.

بنابر این خبر، مقامات سعودی به درخواست ها و نامه نگاری ها درباره تکمیل مراحل و انجام امور زائرین یمنی پاسخ منفی دادند و همین امر موجب شد تا عملا مردم یمن از ادای حج واجب امسال محروم شوند.

عربستان سعودی که با همراهی ۹ کشور عربی موسم به «ائتلاف عربی» و با حمایت کشورهای غربی از ششم حمل حملات هوایی و دریایی را به شهرهای مختلف یمن آغاز کرد، قصد داشت منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن را به حکومت در صنعا بازگرداند که با مخالفت مردم و گروه های سیاسی این کشور تاکنون به این هدف خود نرسیده است.

در اثر این حملات تاکنون بیش از ۸۰ درصد تاسیسات خدماتی و زیربنایی یمن منهدم شده و هزاران نفر از جمله زنان و کودکان نیز شهید یا مجروح شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟