عربستان حساب های بانکی مقامات بازداشت شده را مسدود کرد

  • انتشار: ۱۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 32998

بانک های عربستان مسدودسازی حساب های تجار و شاهزادگان بازداشت شده در این کشور را آغاز کردند. حدود 40 تن از مقامات و شاهزاده های سعودی در طی روز های گذشته بازداشت شدند.

خبر بازداشت دهها تَن از اعضای خاندان سلطنتی عربستان که متهم به «فساد مالی» شده اند، شنبه شب منتشر شده بود. بنا به گزارشها ناصر بن عقیل طیار، بنیانگذار بزرگترین شرکت سیر و سیاحت این کشور نیز روز دوشنبه بازداشت شد.

به دنبال بازداشت وی ارزش سهام شرکت «الطیار» در دقایق اولیه معاملات روز دوشنبه ۱۰ درصد افت کرد. شاخص سهام سعودی نیز در جریان داد و ستدهای اولیه ۱.۱ درصد سقوط کرد.

بازداشت ناصر بن عقیل طیار در چارچوب تحقیق کمیته مبارزه با فساد مالی به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

ولید بن طلال، شاهزاده و میلیاردر سعودی از جمله افرادی است که در بازداشت به سر می برد. ولید بن طلال شاخص ترین سرمایه گذار سعودی در سطح جهانی است. او در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی در صفحه توئیتر خود از دونالد ترامپ که در آن زمان یکی از نامزدهای انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان بود به شدت انتقاد کرده بود.

در میان شخصیت هایی که بازداشت شده اند نام ۱۱ شاهزاده، چهار وزیر کنونی و دهها وزیر پیشین دیده می شود. اتهامات مطرح شده علیه آنها شامل «پولشویی»، «پرداخت رشوه»، «اخاذی» و «سوء استفاده از مقام خود» عنوان شده است.

متعب بن عبدالله، وزیر گارد ملی از جمله افرادی است که از مقام خود برکنار شده و در بازداشت به سر می برد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟