عراق: برای مبارزه با داعش به کمک نظامیان خارجی نیازی نداریم

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87335

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق، در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم  اعلام کرد این کشور برای مبارزه با گروه تروریستی داعش نیازی به کمک نظامیان خارجی ندارد.

او گفت: نیرو‌های عراقی توانایی دفاع از عراق و حفظ کرامت مردم این کشور را دارند و ما به هیچ نیروی خارجی چه آمریکایی، فرانسوی و ایتالیایی، برای مبارزه با داعش نیاز نداریم.

این سخنگو افزود: همه نیرو‌های ارتش، وزارت کشور، نیرو‌های عشایر و نیرو‌های پیشمرگه جزو نیرو‌های امنیتی عراق هستند، نیرو‌های مسلح عراق نه نیرو‌های تهاجمی بلکه نیرو‌های دفاعی هستند و وظیفه دفاع از عراق را دارند.

یحیی رسول در ادامه گفت برخی شهروندان عراقی در ابتدا از حضور داعش در مناطقی، چون موصل حمایت کردند، ولی با مشاهده جنایاتی که این گروه تروریستی مرتکب شد، به شدت با این گروه تروریستی مخالفت کردند و در حال حاضر این گروه از سوی همه عراقی‌ها مطرود شده است و در حقیقت علت اصلی پیروزی نیرو‌های عراقی بر داعش به علت بیزاری شهروندان عراقی از این گروه تروریستی است.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش با تجلیل از نقش سازمان‌های اطلاعاتی عراق در ترور برخی عناصر برجسته داعش از جمله «عبدالله قرطاش» گفت ترور این تروریست خطرناک که احتمال داشت جانشین البغدادی شود، ضربه محکمی به پیکره داعش به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟