عذرخواهی نیروهای آمریکایی به دلیل پخش اوراقی که حساسیت های دینی را برانگیخته بود

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30118

نيروهاى امريکايى به دليل پخش اوراق تبليغاتى در پروان که با واکنش روبرو شده است، معذرت خواسته و گفته اند که محتويات اين اوراق به «صورت ناآگاهانه» سبب اهانت به اسلام شده است.

فرمانده مشترک عملیات های خاص ماموریت حمایت قاطع ضمن عذرخواهی از مردم افغانستان گفته است که اوراق پخش شده توسط نیروهای خارجی دارای محتویات حساس دینی بوده و اشتباها توزیع شده است.

اقای جمس لندر با انتشار خبرنامه ای گفته است که به دین اسلام و مسلمانان احترام قایل است و ضمن عذرخواهی از این اشتباه، در حال بررسی علت های وقوع این رویداد است.

این فرمانده نیروهای خارجی گفته است متعهد است تا از وقوغ مجدد چنین اتفاقی پیشگیری کند و به طور قطع، کسانی که موجب این رویداد شده اند را به عنوان مسئول وافعه مورد پیگیری قرار خواهد داد.

نیروهای آمریکایی روز گذشنه اوراقی را از طریق طیاره در ولایت پروان توزیع کردند که در آن تصویر شیری دیده می شد که به دنبال سگ سفیدی که کلمات مقدس مسلمانان روی بدن آن نوشته شده بود در حال دویدن است.

پیش از این نیز در سال 90، نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی بگرام در ولایت پروان اقدام به اتش زدن قران کرده بودند که موجی از اعتراضات مردم افغانستان را به دنبال داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟