عدم آمادگی کمیسیون انتخابات برای ثبت نام رای دهندگان

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 61553

نهادهای ناظر بر روند انتخابات از عدم آمادگی کمیسیون مستقل انتخابات برای ثبت نام رای دهندگان چهار انتخابات پیش‌رو خبر داده اند.

به نقل از اریانا نیوز؛ نعیم ایوب زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می‌گوید: «توافق نظر در کمیسیون بر تطبیق قانون جدید وجود نداشت و تیم کمیسیون های انتخاباتی یک تیم ضعیف است بحث بایومتریک معلوم نیست قرار معلومات که ما داریم به یک فیصله ای رسیده اند که خلاف قانون بی بایومتریک بروند بر انتخابات.»

با این حال، بر اساس قانون انتخابات رای دهندگان با استفاده از ده انگشت شان باید ثبت دستگاه‌های بایومتریک شوند، اما به کارگیری فن‌آوری جدید در انتخابات پیش‌رو معضلی است که کمیسیون انتخابات تا حال، چگونگی استفاده آن‌را روشن نکرده است.

داوود علی نجفی، رییس سابق دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات در این مورد می‌گوید: قبلا هم گفته بودند که بایومتریک میشوند رای دهندگان احزاب هم قبول کردن و ما نتبجه ان را دیدیم اگر بایومتریک واقعی باشد ممکن است اگر اراده سیاسی باشد.

این در حالی است که بر اساس جدول زمان‌بندی کمیسیون مستقل انتخابات قرار بود فردا رای دهندگان برای چهار انتخابات پیش‌رو در سراسر افغانستان ثبت بایومتریک شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟