عجیب ترین شغل ها جهان

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 93616

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که از هشت تا ده ساعت کار مستمر و تکراری در روز خسته شده باشید و آرزو کنید ای کاش شرایطی فراهم می شد تا بتوانید همراه دوستان یا خانواده به یک تفریج لوکس در یک مکان رویایی رفته روزها روز شن های ساحل دراز کشیده و بستنی بخورید.

یا شب ها زیر نور مهتاب خستگی سال ها کار خسته کن را در بیاورید. اگر بدانید آنچه برای شما یک تعطیلات درست و حسابی به شمار می رود برای عده ای دیگر یک شغل است، بدون شک تعجب خواهید کرد.

عجیب ترین شغل های جهان
عجیب ترین شغل های جهان

با ما همراه باشید تا با عجیب ترین مشاغل دنیا آشنا شوید:

آدامس پاک کن ها

شاید هرگز به این فکر نکرده اید که آدامس هایی که شهروندان بی احتیاط می جوند و در خیابان ها می اندازند یا روی نیمکت ها در ترمینال ها و پارک های می چسپانند را چه کسی قرار است پاک کند تا شهر تمیز بماند. بله! این کار آدامس پاک کن ها می باشد. صاحبان ای شغل عجیب با استفاده از یک دستگاه ویژه تولید بخار آدامس های چسپیده به نیمکت ها و پیاده روها یا هرجای دیگر را پاک می کنند.  

جداکننده جوجه های نر و ماده

درباره این شغل خوب است به داستانی از یک دوست مراجعه کنیم که می گفت: چندتا جوجه از بازار خریده و به خانه برده است اما بعد از شش ماه هنوز نمی داند کدام مرغ است و کدام خروس! جداکننده جوجه های نر و ماده هر روز در میان انبوهی از جوجه های تازه از تخم برآمده حرکت کرده جوجه های نر را از ماده جدا می سازد.


مغز خالی کن

شاید شما هم شنیده باشید که در ادبیات عامیانه به کسانی که زیاد حرف می زنند می گویند: طرف مخ آدم را می خورد! یا می گوییم طرف مغز آدم را خالی می کند! منظور از مغز خالی کن در اینجا کسانی هستند که هر روز در کشتارگاه ها باید سر حیوانات ذبح شده را روی میز قرار دهد یا از قلاب آویزان نماید و جمجمه حیوان را شکافته مغز او را بیرون بیاورد. مغز حیوانات در بسیاری از کشورها یک غذای لذیذ به حساب می آید.


تست کننده غذای سگ

این شغل اگرچه نام بدی دارد اما می تواند درآمد خوبی داشته باشد. کافی ست موقع صحبت با دوستان بگویید در یک کارخانه کار می کنید! کارخانه ای که غذای سگ تولید می کند. شما باید غذاهای تولید شده برای سگ ها را بچشید تا از مناسب بودن طغم آنها برای سگ ها اطمینان حاصل کنید.

صادرات مورچه

مورچه جمع کن ها هم در دنیا درامد خوبی دارند. صاحبان این مشاغل در مزارع بزرگ و جنگل ها و بیابان ها می چرخند و توده های بزرگ مورچه را گرفته برای صادرات به دیگر کشورها آماده می کنند.


گریه کن و ساقدوش عروس

اگر از جمله کسانی هستید که حدس می زنید بعد از مرگ خود کسی را ندارید برایتان گریه کند یا موقع عروسی پیش بینی می کنید هیچ دوست نزدیک یا فامیل خوب که ساقدوش شما باشد نداشته باشید،

عجیب ترین شغل های جهان
عجیب ترین شغل های جهان

نگران نباشید چون امروزه ساقدوش عروس کرایه ای و گریه کن بر سر مزار به آسانی یافت می شود. بنابراین نگران سنت دیرینه کشور خود نباشید. تازمانیکه پول داشته باشید همه چیز در خدمت شماست.

توپ گلف جمع کن

این شغل شاید در نگاه اول خنده دار باشد اما وقتی به درآمد آن نگاه کنید متعجب می شوید. این افراد روزها دریاچه ها، تالاب ها و هر مکان آبی که نزدیک زمین های گلف است را جست و جو کرده توپ های گم شده را پیدا می کنند و پس از تمیز کردن و جلای دوباره به فروش می رسانند. مواردی گزارش شده که صاحب این شغل در یک روز ۳۰۰۰ توپ گلف جمع کرده است.

داور بو

شنیده اید که می گویند باید دهان طرف را بود کرد تا فهمید منظورش چیست. این ضرب المثل در مورد داورهای بو به طور کامل صدق می کند.

داورهای بو برای شرکت هایی کار می کنند که برای رفع بوی بد زیر بغل و دهان بو زدا تولید می کنند. داور بو باید زیر بغل و دهان کسانی که این داروها را استفاده کرده اند را بود کند تا مطمئن شود که کیفیت محصول خوب است.

چروک صاف کن

اگر سن شما بالا رفته و صورت شما چروک خورده و اکنون قصد ازدواج دارید با شنیدن شغلی به نام چروک صاف کن خوشحال نشوید.

چروک صاف کن ها کاری به پوست انسان ندارند بلکه در کارخانجات تولید کفش کار می کنند. این افراد چروک های کفش ها را صاف می کنند تا موقع خرید در فروشگاه ها کفش ها یک دست و عاری از چین و چروک باشد.

هل دهنده مسافران قطار

این شغل واقعا شغل عجیبی ست! موقع سوار شدن در اتوبوس های حمل و نقل عمومی یا مترو بدون شک بارها و بارها خطاب به دیگران گفته اید:«هل نده آقا!» اما در ژاپن این یک شغل است و دولت کسانی را استخدام می کند تا مسافرین قطارهای شهری را به هم بچسپاند و تعداد بیشتری در هر قطار جا بگیرد.

عجیب ترین شغل های جهان
عجیب ترین شغل های جهان

کرم جمع کن!

کرم جمع کن ها رابطه نزدیکی با ماهی گیران دارند. البته ماهی گیرانی که با قلاب ماهی می گیرند. این افراد در روزهای بارانی و شب ها به دنبال کرم ها می گردند و آنها را به ماهی گیران می فروشند.

بوکننده گاو

این شغل دیگر واقعا شورش را درآورده است. صاحب این شغل باید گازی که از بدن گاو خارج می شود را بو کند تا بفهمد حیوان غذای خوب و سالم خورده است یا نه!

سم مار گیر

در این شغل عجیب و البته خطرناک فرد باید سم را از بدن مار زنده خارج کند تا در تولید برخی داروها مورد استفاده قرار گیرد.

کنترل کننده تاس

کسانیکه در شرط بندی ها و مسابقاتی از این دست شرکت کرده اند اذعان می دارند که کوچکترین عدم توازن در تاس ها می تواند نتیجه نهایی را به هم بزند. کنترل کننده تاس اما با کنترل کیفیت تایس مانع از وقوع اینچنین حوادثی می شود.

مطمئن هستم که تا اینجا هرگز نام بسیاری از این مشاغل عجیب را نشنیده بودید! اما اینک با این مشاغل آشنا شده اید و شاید بخواهید در آینده صاحب یکی از این مشاغل شوید!