عجیب ترین بیماری های روانی جهان

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 66661

با شنیدن نام بیماری روانی، عموماً تصوری که در ذهن افراد شکل می گیرد بیماری هایی مانند اسکیزوفرنیا، افسردگی حاد و غیره می باشد. در این میان، بیماری های روانی بسیار نادری وجود دارد که شاید بسیار کم به گوش ما خورده ولی در حقیقت وجود دارند. در این مطلب، به معرفی چند بیماری روانی عجیب خواهیم پرداخت.

بیماری روانی کوتارد (Cotard’s syndrome)

ژول کوتارد در سال (۱۸۸۰) با یک مورد بیمار روانی بسیار عجیبی مواجه شد. بیمار زنی بود که علاوه بر انکار خدا و شیطان و غیره به انکار وجود اجزای بدن خود می پرداخت و اعتقادی به خوردن غذا برای زنده ماندن نداشت. چنین فردی دارای این هذیان می باشد که مرده است و بدنش به تدریج درحال پوسیدن می باشد.این سندرم عمدتا در بیماران اسکیزوفرنیا، افسرده شدید و صرع و فلج عمومی مشاهده می گردد. بیماری کوتارد از نظر پاتوفیزیولوژی با سندرم کاپگراس (در سندرم کاپراس بیمار متقاعد می شود که یک یا چند تن از نزدیکانش مانند همسر، پدر، مادر یا دوستان، با شیادان حرفه ای که سعی می کنند نقش افراد اصلی را بازی کرده و رفتار آنها را تقلید کنند جایگزین شده اند) ارتباط دارد

بیماری روانی فرگولی

در بیماری روانی فرگولی شخص بیمار چنین می پندارد که اطرافیانش تماماً اشخاصی واحد هستند و صرفاً تغییر شکل و قیافه می دهند.لئوپولد فرگولی نام شخصی بود که اینبار نه روانشناس بوده است و نه خود دارای چنین سندرمی بوده بلکه در اصل وی بازیگری ایتالیایی بود که هنرش تغییر قیافه سریع بود. به همین خاطر، نام این سندرم عجیب به نام این هنرپیشه یعنی سنرم فرگولی معروف شد.

بیماری روانی استندال

خانم ماری هنری بیل (یا خانم استندال) هنگامی که در سال ۱۹۱۸ در یک نمایشگاه مشغول تماشای یک اثر هنری بود، دچار سرگیجه، تپش قلب و توهم گردید. وی در یکی از آثار خود، دقیقاً همین حالات را بعد از مشاهده یک اثر هنری آورده است.این سندرم یک بیماری روان تنی می باشد. بیماری روان تنی به بیماری گفته می شود که ریشه در جسم دارد و تغییرات فیزیولوژیکی است که باعث می گردد بیماری روانی به وجود آید.فیلم سندرم استندال با محوریت همین بیماری روانی ساخته شده است که در سال ۱۹۹۶ نیز اکران گردید.

سندرم پاریس

سندرم پاریس توریست هایی که به صورت نادری مبتلا به برخی اختلالات ذهنی می‌گردند. این توریست ها ژاپنی هستند سندرم پاریس به یکسری نشانه های اختلالات ذهنی اشاره می گردد که صرفاً در اتباع ژاپنی و آن هم صرفا هنگام سفر به پاریس (فرانسه) رخ می دهد. دلیل این امر را اختلافات فرهنگی موجود بین دو کشور می دانند.همه ساله سفارت ژاپن در فرانسه نگران اتباع خود در طول بازدید از پاریس می باشند و مکانهایی را نیز در شهر پاریس برای معالجه افرادی که دچار این سندرم می شوند پیش بینی نموده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟