عبور هواپیماهای اسرائیل از عربستان

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 100253

روزنامه جروزالم‌پست نوشت عربستان سعودی رسماً مجوز پرواز ایرلاین‌های اسرائیلی بر فراز آسمان این کشور را صادر کرده است. 

طبق نوشته جروزالم‌پست، این مجوز زمان پرواز هواپیماهای اسرائیلی به سمت شرق را کوتاه کرده و به ایرلاین‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد به مشتری‌های خود پرواز مستقیم به دبی را پیشنهاد دهند.

مقام‌های اماراتی ساعتی قبل‌تر گفتند تا زمانی که عربستان سعودی به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور را ندهند، امارات به پروازهای اسرائیلی اجازه نشستن در فرودگاه دبی را نخواهد داد.

روزنامه جروزالم‌پست نوشته در پی این تحولات، وزارت خارجه اسرائیل مذاکراتی را با عربستان سعودی به منظور تسریع صدور این مجوز آغاز کرد.

در ماه سپتامبر، عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی درخواست امارات به تمامی پروازهای غیرنظامی که مبدأ یا مقصد آنها امارات باشد اجازه می‌دهد از حریم هوایی این کشور استفاده کنند.

با این حال، در این بیانیه به طور خاص اسمی از رژیم صهیونیستی به میان نیامده بود که این مسئله نگرانی مسئولان امور پرواز در فلسطین اشغالی را به همراه داشت.

طبق گزارش‌ رسانه‌های صهیونیستی شرکت‌های هواپیمایی «Israir» و «El Al» در ماه دسامبر هزاران اسرائیلی را به دبی منتقل خواهد کرد. این مسافران از قبل انتظار داشتند از طریق عربستان سعودی به امارات سفر کنند، اما با این مجوز رسمی اکنون خیالشان آسوده خواهد بود که از مسیر قبلاً برنامه‌ریزی‌شده به مقصدشان سفر خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟