عبدالله: پیدا کردن بازارهای جهانی به منظور افزایش صادرات از اولویت های حکومت است

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 36153

داکتر عبدالله رییس اجرایی در مراسم گشایش مرکز واحد طی مراحل گمرکی گفت که افزایش صادرات افغانستان و پیدا کردن بازارهای جهانی برای کالاهای صادراتی کشور، از اولویت‌های حکومت بوده است.

نخستین مرکز واحد طی مراحل گمرکی به منظور تسریع امور گمرکی صادرات افغانستان به کمک اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در میدان هوایی کابل، افتتاح گردید.

عبدالله عبدالله رییس اجرائی، جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل و شماری از مقام‌های حکومتی و سکتور خصوصی افغانستان افتتاح این مرکز را گام مهم در امور صادرات خواندند.

رئیس اجرائی گفت، افغانستان شاهد پیشرفت‌ و مشکلات بزرگ است؛ چون از یک سو پروژه‌ها در بخش‌های مختلف چون بازسازی، تجارت، اقتصاد، صحت و معارف تطبیق می‌گردد؛ اما از سوی دیگر هنوز هم با مشکلات امنیتی و تهدید تروریزم مواجه است.

او با اشاره به حملات اخیر بر هوتل انترکانتیننتال و دفتر حمایت از کودکان گفت، تروریستان حملات دهشت‌افگنی را گاهی به نام حقانی، گاهی هم به نام داعش و طالب انجام می‌دهند؛ اما در حقیقت ماهیت این گروه‌ها یکی است.

آقای عبدالله؛ اما حملات اخیر را جنایت بشری خواند؛ اما تأکید کرد “من یقین دارم که مردم افغانستان صلح می‌خواهند و آرزوی تأمین صلح عادلانه را در کشور خود دارند، به آرزوی خود می‌رسند و دشمنان کشور ما و تروریست‌ها، آنها چیزی به دست نمی‌آورند، جز یک بدنامی تاریخی”.

او ایالات متحده امریکا را بزرگترین کمک‌کننده در بخش اقتصاد و پروژه‌های زیربنایی افغانستان خواند و افزود که ایجاد مرکز واحد طی مراحل گمرکی، مستقیماً روی وضعیت زندگی باغداران و مولدین افغان تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟