عبدالله: واگذاری ولسوالی‌ها به طالبان پلان‌شده نیست

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 114952

عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی می‌گوید ادعاها درباره اینکه گویا از روی یک پلان ولسوالی‌ها به طالبان واگذار می‌شود، درست نیست.

او این مطلب را امروز (سه شنبه، ۲۵ جوزا) در نشستی که با شماری از رهبران جوان که از سوی نهاد فریدریش ایبرت برگزار شده‌بود، مطرح کرده‌است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفته‌است که رهایی پی در پی ولسوالی‌ها از سوی نیروهای امنیتی جزئی از پلان منظم نیست و ادعاها مبنی بر اینکه گویا از روی یک پلان به طالبان واگذار می‌شود درست نیست.

عبدالله افزوده‌است که عوامل متعدد باعث می‌شود که نیروهای امنیتی ولسوالی‌ها و مناطق را رها کنند.

او گفته که با وجود این‌که سقوط پی هم ولسوالی‌ها، نگرانی‌هایی را در میان مردم ایجاد کرده؛ «اما مردم از نیروهای امنیتی خویش حمایت می‌کنند». او افزوده‌است: «می‌دانیم که شرایط ناگوار است؛ اما مسئولیت همه‌ ما است که بار سختی را بکشیم و از وضعیت موجود گذر کنیم.»

رییس شورای عالی مصالحه در ادامه با اشاره به روند صلح گفته‌است که دولت افغانستان و جامعه‌ جهانی متفق هستند که معضل فعلی راه حل نظامی ندارد؛ اما طالبان هنوز هم قناعت نکرده‌اند.

او با اشاره به اعلامیه‌ علمای مسلمان افغان و پاکستانی در سعودی افزوده که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آخرین دلیل ادامه جنگ از میان رفت، «ادامه‌ این جنگ دیگر مشروعیت ندارد و یگانه راه حل دوام مذاکرات است».

این در حالی است که مذاکرات و تلاش‌های صلح تاکنون نتیجه نداده؛ اما جنگ با شدت تمام جریان دارد. اخیرا حملات طالبان به شدت افزایش یافته و ولسوالی‌ها یکی پس از دیگری سقوط می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟