عبدالله: هنوز نارسایی‌ها در راستای تامین حقوق زنان وجود دارد

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 54560

عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور می‌گوید که با وجود پیشرفت زنان در راستای دستیابی حقوق‌شان، هنوز هم برخی نارسایی‌ها در این راستا وجود دارد.

عبدالله که امروز یک‌شنبه (19 حوت) به مناسبت روز همبستگی زنان در ارگ صحبت می‌کرد گفت که حکومت وحدت ملی به منظور دستیابی زنان به حقوق شان، تجدید تعهد می‌کند.
آقای عبدالله با اشاره به اینکه زنان کشور در 40 سال گذشته در نتیجه جنگ، رنج بیشتر را متحمل شده و در عین حال در ساختن افغانستان نوین نقش داشته افزود که ذهنیت مردم در شهرها و روستاها در دستیابی زنان به حقوق شان تغییر مثبت کرده است.
به بیان وی، هم اکنون اولین خواست مردم افغانستان در دورترین نقاط کشور تامین صلح و امنیت به منظور برخورداری دختران شان از آموزش و پرورش و دستیابی به خدمات صحی و سایر خدمات اجتماعی و اقتصادی می‌باشد.
او تاکید کرد که اکثریت مردم در روستاها تعلیم زنان را می پذیرند و به زنان حق رای را قایل هستند؛ یک زن روستایی در اقتصاد خانواده خود و در کل در اقتصاد کشور سهم می‌گیرد.
رییس اجرایی همچنین تاکید کرد، خشونت علیه زنان هنوز هم یکی از مشکلاتی است که دولت را مکلف به مبارزه با آن کرده و ادامه خشونت علیه زنان قابل قبول نیست.
از سوی هم، دلبر نظری وزیر امور زنان کشور نیز گفت: وضعیت عمومی زنان طی سال‌های گذشته بهتر شده و نیز 50 تن از زنان کشور در پست‌های مدیریتی بلند دولتی ایفای وظیفه می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟