عبدالله: مقامات دولتی در امور کمیسیون انتخابات مداخله نکنند

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 65791

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت، طی سخنانی تاکید کرد که مقام های ارشد دولتی نباید در امور انتخاباتی به نفع و یا ضرر یک تیم مداخله کنند.

وی اظهار داشت: «همه ما به شمول مقام‌های ارشد حکومتی مسئولیت داریم که در امور کمیسیون‌های انتخاباتی به نفع یا ضرر یک تیم مداخله نکنیم.»

به بیان وی: مردم افغانستان آماده برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه است و هرگونه تقلب در انتخابات، کشور را به طرف بی ثباتی می‌برد.

همچنی رئیس اجرائی تاکید کرد که نهادهای جامعه مدنی باید بر جریان پروسه انتخابات نظارت جدی کنند.

عبدالله همچنین در ادامه سخنانش، آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها را یکی از دستاوردها و ارزش‌های اساسی مردم و حکومت افغانستان خواند و گفت: «همه‌ ما مسئولیت داریم که از این ارزش پاسداری نماییم؛ کسی حق ندارد که به حریم آزادی بیان تجاوز کند و آن را نادیده بگیرد.»

وی ضمن اشاره به برخورد چندی پیش نیروهای امنیتی با خبرنگاران تاکید کرد: تامین امنیت وظیفه نیروهای امنیتی است اما در کنار آن باید به حقوق و عزت افراد احترام قائل شوند و آن را حفظ کنند.

این درحالی است که بامداد روز جمعه گذشته (۱۴ سرطان) نیروهای امنیتی مکتب افغان ـ ترک در شهر کابل را محاصره کرده بودند و برخی خبرنگارانی که برای پوشش این رویداد به محل رفته بودند مورد لت و کوب نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟