عبدالله: مسلمیار از کمیسیون های انتخاباتی عذر خواهی کند

  • انتشار: ۹ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69725

داکتر عبدالله رییس اجراییه حکومت در واکنش به سخنان فضل الهادی مسلمیار؛ رییس مجلس سنا در پیوند به شمارش آرای بدون بایومتریک، آن را غیر مسؤولانه و تهدید آمیز خواند و گفت مسلمیار باید از کمیسیون‌های انتخاباتی معذرت خواهی کند.

در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است: « این سخنان غیرمسؤولانه و تهدید آمیز را علیه مقامات و منسوبین کمیسیون‌های مستقل انتخابات محکوم می‌کند. هیچ‌کس حق تهدید کمیسیون‌ها، مسؤولین و کارمندان این نهادها را ندارد. آقای مسلمیار باید این اخطار خود را هرچه سریع‌تر پس بگیرد و از کمیسیون‌ها معذرت بخواهد.»

در این اعلامیه از نهادهای عدلی و قضایی خواسته شده است تا تهدیدها علیه مسؤولان کمیسیون‌های انتخابات را جدی‌ بگیرد و با کارمندان کمیسیون برخورد قانونی انجام دهد.

بر اساس این اعلامیه: « نهادهای مسؤول در حکومت افغانستان موظف اند از روند تحکیم مردم‌سالاری در افغانستان حمایت کنند و طبق قانون فضای امن و مساعد را برای کارمندان کمیسیون‌ها مساعد سازند تا وظایف خویش را مسؤولانه انجام دهند،‌ نه این‌که خود به مانع و تهدیدی برای مردم‌سالاری و زمینه‌سازی برای تقلب مبدل گردند.»

گفتنی است، رییس مجلس سنا به کمیسیون انتخابات هشدار داده که باید به آرای بیومتریک‌نشده اعتبار دهد؛ در غیر آن به زور متوسل خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟