عبدالله: طرح صلح «اشرف غنی» لیست آرزوهای اوست نه یک برنامه!

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 70532

عبدالله رئیس اجرائیه دولت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، طرح صلح رییس جمهور غنی را لیست آرزوهای وی خواند و گفت: این طرح یک برنامه صلح نیست.

عبدالله در گفتگو با طلوع نیوز افزود که هیچ مشورتی در داخل و خارج از دولت با سیاسیون افغانستان درباره ایجاد این طرح نشده و این طرح بیشتر یک توضیحات و آرزوهاست که لیست شده است نه یک طرح جامع.

وی بیان داشت: وقتی یک سیاستمدار برای صلح قدم می گذارد در اولین نقطه باید به صلح و عزم و اراده سیاسی باور داشته داشته باشد و سپس در قبال عزم و اراده سیاسی طرح لازم است.

عبدالله اضافه کرد: «باور به صلح، باور به اینکه مردم افغانستان این را ضرورت اساسی خود می‌دانند نقطه آغاز است؛ بعد از آن سایر مسائل می آید. در رابطه با آنچه که تحت نام طرح صلح عنوان شده قضاوت را به مردم می گذاریم. از همان ابتدا، از اولین لازمه این کار گفتگو در سطح حکومت و سیاسیون است و می‌بینیم که یک کمبود و نقصان وجود دارد.»

به گفته وی، نباید موضوع صلح را معطل انتخابات گذاشت و باید این دو پروسه همزمان با هم به پیش برده شوند.

رئیس اجرائیه دولت گفت: موضوع صلح یک مسئله ای است که مردم افغانستان به آن نیاز دارند و انتخابات هم یک واقعیتی است که صورت گرفته و یک لحظه هم نباید از تامین شفافیت انتخابات و شفاف بودن پروسه و نتایج پاک آرا و تعیین سرنوشت غفلت شود. اما در این میان از هر لحظه ای که ما را برای رسیدن به صلح کمک می کند باید استفاده شود. من به این باور نیستم که صلح به پس از انتخابات واگذار شود.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟