عبدالله: طالبان بدانند که ادامه جنگ فقط به درد و رنج مردم افغانستان می افزاید

  • انتشار: ۵ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 117460

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی عصر امروز (سه‌شنبه ۵ اسد) در دیدار دیبرا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، در مورد وضعیت جاری در کشور گفتگو کرد.

عبدالله در این دیدار با اشاره به گزارش نمایندگی سازمان ملل متحد مبنی بر افزایش چشمگیر تلفات افراد ملکی در شش ماه نخست سال روان میلادی گفت: افزاش تلفات افراد ملکی مایه اندوه عمیق همه ما شده است. متاسفانه پیامد جنگ غیر از این نیست.

عبدالله افزود که جمهوری اسلامی افغانستان برای پایان جنگ و خونریزی همواره به صلح تاکید کرده است. طالبان باید بدانند که ادامه جنگ فقط به درد و رنج مردم افغانستان می‌افزاید.

دیبرا لاینز، نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز بیان داشت که افزایش تلفات افراد ملکی سبب نگرانی این سازمان شده است. وی تاکید کرد که طرف‌های منازعه باید بدانند که تشدید و ادامه جنگ راه حل نیست و این سازمان برای رسیدن به یک توافق سیاسی تلاش می‌کند.

گفتنی است که همزمان با خروج نیرو‌های بین المللی از افغانستان، جنگ در اکثر نقاط کشور افزایش یافته است. گفته شده که جنگجویان طالبان در برخی از مناطق که به تصرف این گروه درآمده است، غیرنظامیان را به رگبار بسته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟