عبدالله: سران سیاسی باید در حرکت هایشان منافع کشور را مد نظر داشته باشند

  • انتشار: ۱۳ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 25383

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید سران سیاسی در قدم‌هایی که بر می‌دارند باید مردم افغانستان و منافع کشور را مد نظر داشته باشند.

رییس اجرایی پیش از چاشت روز سه‌شنبه(۱۳ سرطان) در یک کنفرانس در کابل گفت که مردم از سران کشور و از آنانی که در جامعه تاثیر دارند و تاثیرگذار هستند، توقع دارند.

او گفت توقع ما این است که خواست‌های برحق و مشروع خود را از طریق مشروع و قانونی مطرح کنید ما به حیث مسؤولین، مسؤولیت داریم که خواسته‌های شما را مورد بحث قرار داده و راه حل پیدا کنیم.

آقای عبدالله گفت هر قدمی که سبب تفرقۀ مردم افغانستان می‌شود و مردم به نام قوم، زبان، سمت و منطقه به جان هم بریزند، یک کمک به دشمنان افغانستان است که ضعیف‌بودن، ضعیف‌کردن و پایمال‌کردن افغانستان آرزوی‌شان است.

رییس اجرایی افزود، پس توقع ما توقع اضافی نیست که می‌گوییم سران سیاسی با درک اوضاع کشور قدم‌هایی را که بر می‌دارند، همیشه مردم افغانستان و منافع بزرگ کشور مد نظر گرفته شود.

اگرچه رییس اجرایی از گروه مشخصی یاد نکرد، اما اخیرا حرکت‌هایی توسط شماری از طرف‌های سیاسی شکل گرفته که برخی از واکنش‌ها را در پی داشته‌است.

حزب جمعیت اسلامی، حزب جنبش ملی و حزب وحدت مردم به تاز‌گی ائتلافی را زیر نام شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان تشکیل دادند.

در پیوند به این ایتلاف توسط جنرال عبدالرشید دوستم، محمد محقق و عطا محمد نور، فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنا گفت که باید از مسؤولیت‌شان کنار بروند یا دست از چنین برنامه‌هایی بردارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟