عبدالله: روند صلح به مرحله حساسی رسیده است/ در روند انتخابات و صلح مطالبات برحق مردم را دنبال می کنیم

  • انتشار: ۱ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 81678
عبدالله عبدالله

عبدالله عبدالله با انشتار پیامی، جشن باستانی نوروز و سال نو ١٣٩٩ هجری خورشیدی را به مردم افغانستان و ملت‌های حوزه تمدنی نوروز تبریک و تهنیت گفت.

عبدالله در پیام خود، سال نو خورشیدی را سال تهدیدها و فرصت‌ها دانسته و گفته است: ویروس کرونا همه جهان به ویژه کشور ما را تهدید می‌کند. مقابله با این ویروس، نیازمند تدبیر در سطح فردی و اجتماعی است. دولت با استفاده از امکانات دست داشته تلاش می‌ورزد که وضعیت به اضطرار نکشد و زندگی فلج نشود.

وی افزود: همه شهروندان در برابر خود، خانواده و محیط‌شان مسئول هستند. مطمئن هستیم که با همبستگی و اراده جمعی می‌توانیم از پس این ویروس عالم‌گیر موفق به‌ درآییم.

عبدالله عبدالله با اشاره به اینکه روند صلح به مرحله حساسی رسیده خاطرنشان کرد: مردم از جنگ ویرانگر خسته‌ شده‌اند و طرف‌دار ختم فوری خشونت و خونریزی می‌باشند. ما از هیچ کوششی برای تحقق این آرزو و موفقیت روند صلح دریغ نکرده‌ایم. در این مرحله نیز برای تحقق صلح پایدار، سراسری، باعزت و عادلانه، حاضر به هرگونه همکاری، از خودگذری و قربانی هستیم.

وی اضافه کرد: همان‌طوری‌که در روند سیاسی و انتخابات در مسیر خواست و اراده ملت ایستاده‌ایم، در پروسۀ صلح هم مطالبات مشروع و برحق افغان‌ها را دنبال خواهیم کرد.

عبدالله بیان داشت: مسوولیت همه مردم به ویژه قشر سیاسی است که در تحولات پیش رو بر حفاظت و پاسداری از ارزش‌های کلان کشوری، منافع ملی، دستاوردهای مهم هجده ساله، از جمله قانون اساسی، آزادی بیان، رسانه‌های آزاد، جامعۀ مدنی پویا، آزادی‌ زنان و تحول بزرگ اجتماعی، بایستند و از آنها حراست نمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟