عبدالله: راه دشواری در راستای تامین امنیت مردم افغانستان در پیش است

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 37620

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که مردم افغانستان در راستای تأمین امنیت و رسیدن به صلح راه دشواری به پیش دارند زیرا کسانی که در جنگ با مردم هستند تاهنوز به ندای صلح جواب لبیک نداده‌اند.

آقای عبدالله امروز(پنجشنبه) در مراسمی که به مناسبت “روز ملی سرباز” برگزار شد بر دفاع از حاکمیت ملی و مردم از سوی نیروهای امنیتی تأکید کرد.

آقای عبدالله گفت که در میان نیروهای امنیتی، در سطح رهبری و پایین تر از آن، هیچ سیاستی نباید به غیر از منافع ملی حاکم باشد.

او افزود که رهبری حکومت وحدت ملی یک‌پارچه و یک‌دست در حمایت از نیروهای امنیتی قرار دارد و برای پیش‌برد بهتر وظایف نیروهای دفاعی هرچه در توان دارد، دریغ نخواهد کرد.

آقای عبدالله با بیان این که جنگ بر مردم افغانستان تحمیل شده گفت:« اکثریت مطلق مردم افغانستان خواهان صلح است و وظیفه مقدس نیروهای امنیتی برای تأمین صلح در کشور است؛ این جنگ بخاطر جنگ نیست و تحمیل شده است.»

او گفت که نیروهای امنیتی نباید در وظیفه‌ی شان تعلل کنند و یک دقیقه فرصت را هم از دست ندهند.

روز گذشته اشرف غنی رئیس جمهور در نشست پروسه کابل از طالبان خواست از جنگ دست بردارد و به پروسه صلح یکجا شود. آقای غنی همچنین گفته است که در صورت درخواست طالبان آنها را می توان به عنوان یک حزب سیاسی شناخت.

اما گروه طالبان در مورد این طرح حکومت افغانستان پاسخ منفی داده است و گفته است به جنگ در این کشور ادامه می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟