عبدالله رئیس اجرایی از توافقنامه صلح با حزب اسلامی نگران نیست

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15733

در حالیکه برخی از رسانه ها از مخالفت عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت به روند صلح با گلبدین حکمتیار خبر می دادند، عبدالله در واکنش به این خبرها اظهارداشت: اتفاقات گذشته مهم  نیست و ما از صلح با حزب اسلامی نگران نیستیم.

عبدالله رئیس اجرایی در نشست شورای وزیران گفت: جنگ در افغانستان بر ما تحمیل شده است.

وی همچنین ضمن نامعلوم خواندن عوامل جنگ در افغانستان اظهار داشت: از برگزاری مذاکرات صلح با هیچ طرفی نگرانی نداریم.

عبدالله در خصوص روند مذاکرات صلح با حزب اسلامی حکمتیار نیز تأکید کرد که این روند از آغاز مورد حمایت او بوده و در چند ماه اخیر نیز در روند مذاکرات صلح دخیل بوده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی گفته بودند که عبدالله عبدالله با توافق صلح حکمتیار و دولت کابل مخالف است و مانع امضا شدن این توافقنامه در هفته‌های گذشته شده است.

اما رئیس اجرایی در نشست شورای وزیران گفت که مخالف به نتیجه رسیدن روند صلح نیست بلکه به دنبال نتیجه معقول بوده است.

عبدالله خاطرنشان کرد: در این روند نباید چیزی خلاف منافع ملی افغانستان باشد و ما در این خصوص اطمینان حاصل کردیم.

وی در خصوص حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرد که در گذشته چه اتفاقی میان وی و حکمتیار افتاده مهم نیست و هرکس به روند صلح در افغانستان پیوست در افغانستان شریک خواهد شد.

حدود دو هفته از اعلام دولت کابل و حزب اسلامی مبنی بر نهایی شدن توافقنامه صلح می‌گذرد اما این توافقنامه هنوز به امضا نرسیده است.

پیش از این اشرف غنی گفته بود؛ هیچ نوع تأخیر در پروسه صلح با حزب اسلامی را نمی‌پذیرم و اگر موانعی برای این پروسه بوجود آید در برابرش خواهم ایستاد.

حزب اسلامی به رهبری حکمتیار پس از چندین دور مذاکره با دولت، در۲۹ ثور به پیوستن به دولت آماده شد و هیئت مذاکره‌ کننده آقای حکمتیار و دولت افغانستان اعلام کردند که طرح آشتی بین این حزب و دولت نهایی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟