عبدالله: دستاورد دولت ترکیبی از پیروزی و شکست است

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 9979

آقای عبدالله گفت که دولت وحدت ملی تلاش می کند تا این سیاست خود را با برنامه های جدید سازمان ملل برای توسعه هماهنگ کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، بی بی سی از قول عبدالله گزارش داده است که گسترش خدمات اساسی بهداشتی و آموزش و پرورش، افزایش دسترسی به آب آشامیدنی و بهبود وضعیت کشاورزی در روستاهای افغانستان اولویت اصلی برنامه‌های توسعه‌ای دولت وحدت ملی است.

این تعهد دولت افغانستان بخشی از اهداف توسعه هزاره است که در سال ۲۰۰۰ در سازمان ملل بر سر آن‌ها توافق شد و ضرب‌الاجل آن سال ۲۰۱۵ تعیین شده بود.

به گفته عبدالله عبدالله، افغانستان عملی کردن برنامه اهداف توسعه هزاره را پنج سال دیرتر از دیگر کشورها آغاز کرد و به گفته او کشورش در این راستا ترکیبی از دستاورد و شکست دارد.

به گزارش بی بی سی، رهبران جهان دیروز (جمعه ۳ میزان) در نشست مجمع عمومی سازمان ملل طرح ۱۵ ساله‌ای را برای مقابله با بزرگترین مشکلات جهان، از جمله

ریشه‌کن ساختن فقر، کاهش نابرابری و حفاظت از کره زمین تصویب کردند.

این دستور کار جدید در پی به پایان رسیدن جدول زمانی طرح قبلی این سازمان موسوم به «اهداف توسعه هزاره» به تصویب رسید.

آقای عبدالله گفته: «در حالی که نرخ فقر در افغانستان برای سال‌ها ثابت باقیمانده است (۳۶ درصد)، ما پیشرفت‌های مهمی در زمینه آموزش ابتدایی، برابری جنسیتی، توانمند ساختن زنان و مبارزه با مرگ و میر زنان و کودکان داشته ایم.»

رییس اجرایی همچنان نبود امنیت و بی ثباتی را عامل و چالش اساسی در برابر رشد دوام دار اقتصاد و عدم دسترسی همه شهروندان افغانستان به خدمات اساسی از جمله بهداشت خوانده است.

به گفته او، در افغانستان دست یافتن به یک توافق صلح برای سوق دادن منابع از امنیت سیاسی و فیزیکی به امنیت بشری لازم است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟