عبدالله در نشست هالیفکس: گروه های تروریستی در کشور با شکست مواجه شده اند

  • انتشار: ۲۸ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 33423

عبدالله عبدالله رییس اجرایی که به کانادا سفر کرده است در نشست امنیتی هالفکس گفته است که با وجود حمایت برخی کشورها از طالبان، نیروهای امنیتی کشور گروه‌های تروریستی را به شکست مواجه کرده‌اند.

آقای عبدالله دیروز، یکشنبه ۲۷ عقرب، در نشست امنیتی بین‌المللی هالیفکس در کانادا گفت که اعمال فشار جدی بر طالبان و پرداختن به موضوع پنا‌هگاه‌های هراس‌افگنان می‌تواند طالبان را به “شکست کامل مواجه یا آنان را وارد گفت‌وگو کند.”

بر بنیاد خبرنامه‌ی ریاست اجرایی، آقای عبدالله گفته است: “بازی دوگانه‌ی پاکستان و حمایت از طالبان، زمینه‌ی پیدایش مجدد آنان را فراهم کرد”.

به گفته‌ی آقای عبدالله، برنامه‌ی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان از سوی اداره‌ی پیشین در سال ۲۰۱۴ “پیامدهای منفی” داشت و زمینه‌ی “حضور و فعالیت دراز مدت طالبان” را فراهم کرد.

او با اشاره به “تضعیف طالبان” در مقابل نیروهای امنیتی کشور گفت که می‌توان در سایه‌ی راهبرد جدید امریکا “بقایای طالبان را با پرداختن به پناهگاه‌های هراس‌افگنان، این گروه و سایر جریان‌های هراس‌افگن را در افغانستان و منطقه نابود کرد”.

آقای عبدالله در پایان گفت که به آینده افغانستان امیدوار است و رشد یک نسل تحصیل کرده‌ی نو با توجه به همکاری‌های جامعه‌ی بین‌المللی، می‌تواند این آینده را تضمین کند.

همچنین آقای عبدالله در حاشیه نشست هالیفکس در دیدار با ارجیت سینگ ساجن وزیر دفاع کانادا دیدار کرد، در این دیدار آقای ساجن با اشاره به دوران خدمت در افغانستان گفت که خرسند است که نیروهای کانادا و مردم این کشور در کنار شما برای ساختن افغانستان و مبارزه با دهشت‌افگنی در یک مرحله حساس تاریخی ایستاده‌اند.

رییس اجرایی نیز در صحبت‌های خویش از کمک‌ها و قربانی‌های مردم و ارتش کانادا سپاس‌گزاری نمود و بر ادامه و استحکام روابط دوستانه میان دو کشور تاکید ورزید.

رییس اجراییه در صحبت‌های خویش تصویر روشنی از وضعیت نظامی-امنیتی در افغاستان ارایه نمود و ابراز امیدواری کرد که ارتش کانادا همکاری‌های خویش را با قوای مسلح افغانستان در عرصه‌های مختلف ادامه دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟