عبدالله: داعش در زمستان آینده در افغانستان تار و مار می شود

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 33905

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت در دیدار با صدراعظم تاجیکستان گفته است که گروه داعش در زمستان پیش‌رو در شمال افغانستان تار و مار خواهد شد.

عبدالله عبدالله روز جمعه در این دیدار گفت:” در حال حاضر ضربه‌ای‌که داعش در افغانستان دیده است، در هیچ گوشه‌ای از جهان متحمل نشده است.”

او تاکید کرد که سران داعش در افغانستان نابود شده‌‌اند.

رئیس اجرایی از قربانی‌ها و مبارزات نیروهای امنیتی و مردم افغانستان در مبارزه با هراس‌افگنی یاد کرد و گفت که تاجیکستان باید به کشورهایی‌که به مبارزۀ ما با هراس افگنی شک دارند، این موضوع را روشن سازد.

او اضافه کرد که افغانستان تشویش‌ها و نگرانی‌های تاجیکستان را درک می‌کند و با قاطعیت در برابر همۀ گروه‌های تروریستی به ویژه داعش مبارزه می‌کند.

در خبرنامه ریاست اجرایی آمده که قاهر رسول‌زاده صدراعظم تاجیکستان در این دیدار گفت که در مناسبات دو جانبۀ افغانستان و تاجیکستان به ویژه در عرصۀ تجارت پیشرفت‌‌های خوبی صورت گرفته است.

آقای رسول‌زاده، نگرانی‌های کشورش را از ناامنی‌ها در شمال افغانستان مطرح کرد و گفت که نا امنی بر دادوستد تجاری میان دو کشور تأثیر منفی می‌گذارد.

صدراعظم تاجیکستان، بر نقش سازمان شانگهای در بازسازی افغانستان و تأمین صلح و ثبات در کشور تأکید ورزید و گفت که تاجیکستان از عضویت کامل افغانستان در سازمان شانگهای حمایت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟