عبدالله: داعش چالشی فراتر از افغانستان است

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 33760

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید؛ داعش یک چالش بزرگ فراتر از افغانستان تقلی می‌شود، خوشحال‌ هستیم که پناهگاه‌های اصلی این گروه و حکومت خود خواندهٔ‌شان شکست خورده‌ است. در مقابله با داعش همه دنیا متحد هستند و متحدانه عمل کردند.

عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران گفت که گروه دولت اسلامی یا داعش نیز گفت که داعش به حیث یک چالش بزرگ به افغانستان و البته فراتر از افغانستان تلقی می‌شود.

او گفت که خوشحال هستیم داعش در کشورهای دیگر که پناه‌گاه‌های اصلی یا مراکزشان در منطقه بود و حکومت‌شان شکست خورده‌است.

عبدالله در همین زمینه گفت که بعضی اطلاعات هم داده می‌شود که با واقعیت‌ها صدق نمی‌کند و واقعیت چیزی‌ست که ما شاهدش هستیم و در مقابله با داعش قرار داریم.

وی همچنین گفت که پالیسی حکومت وحدت ملی در باره گروه داعش بسیار واضح است و نظریاتِ اخیرآ در این باره ارایه شده‌ است. ما طرفدار شرکت افغان‌ها در جنگ در هیچ‌ نقطهٔ دنیا نیستیم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که امروز شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان نیز از افزایش روزافزون فعالیت گروه داعش در شمال افغانستان اظهار نگرانی کردند.

گروه دولت اسلامی یا داعش از دوسال به این‌طرف در حال افزایش فعالیت‌هایش در افغانستان است، چنان‌چه از شرق افغانستان در ولایت ننگرهار نفوذش آغاز کرده به ولایت کنر و شمال کشور گسترش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟