عبدالله خواهان تمرکز زدایی از نظام اداری افغانستان شد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 35627

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با هیات شورای امنیت سازمان ملل بر تمرکز زدایی نظام افغانستان تاکید کرده است. وی گفته است تمرکز بیش از حد تصمیم گیری در مرکز باعث بوجود آمدن مشکلاتی شده است.

هیأت ۱۵ نفری شورای امنیت سازمان ملل متحد در سلسله دیدارها با مقام‌های افغانستان روز گذشته به‌صورت جداگانه با عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

آقای عبدالله در این دیدار بر تمرکززدایی نظام اداری کشور تأکید کرده و همچنان گفته که حکومت اراده‌ی قاطع برای اصلاح روند انتخابات دارد.

در خبرنامه‌یی ریاست اجراییه آمده است: «رییس اجراییه کشور بر غیرمتمرکزسازی نظام اداری و بروکراتیک در کشور تأکید ورزید و گفت که تمرکز بیش از حد تصامیم در مرکز، دشواری‌هایی را به‌وجود آورده است.»

براساس خبرنامه‌ی ریاست اجراییه، در این دیدار، دو طرف درباره «مسائل منطقه‌یی، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، رسید‌گی به پناه‌گاه‌های تروریستان، تخطی‌های مرزی در شرق کشور، تعزیرات علیه گروه‌های تروریستی به‎‎ویژه طالبان» گفت‌وگو کرده‌اند.

همچنان، اعضای هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیوند با پروسه‌ی مردم‌سالاری، اصلاحات و حکومت‌داری خوب، برنامه‎های اقتصادی و توسعه‌یی حکومت وحدت ملی با رییس اجراییه بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

خبرنامه افزوده که نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، بر همکاری و کمک با افغانستان در بخش مبارزه با تروریسم، تحت فشارقراردادن حامیان تروریستان و همچنان کمک در توسعه و بازسازی افغانستان تأکید کردند.

از سوی دیگر رییس اجرایی گفته است که رهبری حکومت وحدت ملی به برگزاری انتخابات متعهد هستند و انتخابات پارلمانی، ریاست‌جمهوری و شورای ولسوالی‌ها در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

آقای عبدالله در مورد تشکیل حکومت وحدت ملی گفته است که حکومت در نتیجه‌ی یک انتخابات بد به وجود آمد و طبیعاً دشواری‌هایی را به همراه داشت، اما اکنون طرف‌های تشکیل‌دهنده‌ی دولت، به کار مشترک متعهداند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟