عبدالله: حملات نظامی طالبان با حمایت پاکستان انجام میشود

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10628

رئیس اجرایی حکومت افغانستان پاکستان را متهم به حمایت از طالبان مسلح نموده میگوید: بدون همکاری این کشور گروه یاد شده قادر به انجام حملات در افغانستان نیستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از کلید، عبدالله عبدالله معتقد است افغانستان زمانی به گفته های مقام های پاکستانی اعتماد خواهد کرد، که اسلام اباد منابع تمویل و تجهیز هراس افگنان در خاکش را نابود سازد.

اوایل هفته جاری هفته نوازشریف صدراعظم پاکستان در ارتباط با گفتگو های صلح میان دولت افغانستان و طالبان اعلام آمادگی نموده بود اما حال رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید که کابل زمانی بر اسلام آباد اعتماد خواهد کرد که مقامات پاکستانی از کمک به گروه های تروریستی دست برداشته و گام های عملی درین راستا بردارد؛ قدم های مثبتی که به زعم مقام های حکومت افغانستان تا حال برداشته نشده است.

عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران گفت: ایجاد سهولت درپیوند به گفتگو های صلح حرف پسندیده است اما نقطه مهم این است که تروریستان در پاکستان حمایت نشوند و کمک دریافت نکنند.

با ایجاد حکومت وحدت ملی روابط میان کابل و اسلام آباد به شکل بی سابقه یی نسبت به گذشته گرمتر شده بود؛ مقام های افغانی و پاکستانی درپیوند به صلح وگفتگو های صلح افغانستان چندین نشست امیدوار کننده داشتند و برای اولین بار مقام های افغانی توانستند در پاکستان با شماری از اعضای طالبان گفتگو های رو در رو داشته باشند اما پس از نشر خبر مرگ ملاعمر رهبر گروه طالبان و کتمان ان توسط پاکستانی ها و حمله مرگبار شاه شهید کابل،‌ همه امیدها و تلاش ها به یاس مبدل شد و روابط میان کابل و اسلام آباد به سردی گرایید.

دراین میان، شماری از نمایندگان مردم در ولسی جرگه شورای ملی می گویند که پاکستان در ناامنی های اخیر به گونه مستقیم دست دارد و همواره مقام های این کشور تلاش نموده اند توسط شبکه های استخباراتی شان گروه های تروریستی را تمویل و اهداف نا مشروع خود را در افغانستان دنبال نمایند.

عبیدالله بارکزی یکتن از اعضای ولسی جرگه؛ ‌طالب و داعش را پروژه های پاکستان و امریکا دانسته وبه گفته وی برای مبارزه با این گونه دسیسه های پنهان؛ سیاسیون و شهروندان کشور باید همبستگی شان را بیشتر نمایند.

در حالیکه عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی پس از برگشت از هفتادمین نشست عمومی سازمان ملل یاد آور شد که حال چهره اصلی و تخریب کارانه پاکستان نزد کشور های جهان هویدا شده و نیاز به ارایه اسناد نمی باشد ، حال شماری از اعضای ولسی جرگه شورای ملی از سازمان ملل میخواهند که پاکستان را در لست سیاه و حامی گروه های تروریستی قرار دهد.

نذیراحمد حنفی یکتن از اعضای ولسی جرگه می گوید: در صورت عدم توجه سازمان ملل متحد به مداخله خصمانه ی پاکستان درامور افغانستان،‌ شورای ملی افغانستان باید نامه یی را عنوانی این سازمان بفرستد و در ان خواستار توجه سازمان ملل به قضایای افغانستان شود.

به باور اگاهان با انکه ده ها نشست دو جانبه و چند جانبه میان مقام های افغان، پاکستان و شماری از کشور های میانجی برای رفع تنش ها میان افغانستان و پاکستان برگزار شده، اما تا کنون هیچ یک ازین نشست ها نتیجه ی مطلوب و قناعت بخش در پی نداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟