عبدالله حبیبی و قدمشاه شهیم: استعفا دادیم تا شرایط خدمت برای دیگران فراهم شود

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21229

عبدالله حبیبی وزیر دفاع پیشین و قدمشاه شهیم رئیس ستاد ارتش گفتند که به دلیل ارج نهادن به نگرانی های مردم و نمایندگان پس از حمله به قول اردوی 209 شاهین در بلخ، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کردند و گفتند که تمایل داشتند تا شرایط و فرصت خدمت برای دیگران فراهم کنند.

عبدالله حبیبی وزیر دفاع پیشین و قدمشاه شهیم، رئیس ستاد ارتش ، پس از پذیرش استعفای آنان، در یک نشست خبری در کابل افزودند که با اصرار از رئیس جمهوری و رئیس اجرائی دولت خواستند تا با استعفایشان موافقت شود؛ زیرا نگرانی های مردم و نمایندگان برای آنان ارزشمند بوده و شایسته است این سنت در کشور ادامه یابد.

وزیر دفاع در این نشست، در باره آمار تلفات حمله به قول اردوی شاهین در بلخ گفت که هنوز آمار دقیق در این زمینه گردآوری نشده است.

وی در باره نفوذ عناصر تروریستی به داخل این قول اردو گفت که نبرد با تروریسم بسیار دشوار است و برخی سازمان های اطلاعاتی با گروه های تروریستی همکاری می کنند.

رئیس ستاد ارتش نیز در این نشست تصریح کرد که این کشور در جنگ با مثلث تروریسم، مافیای مواد مخدر و سازمان های اطلاعاتی منطقه قرار دارد.

جنرال قدمشاه شهیم گفت که استعفای یک یا دو نفر از مسئولیت خود به معنای ترک خدمت به کشور و یا ترک کشور نخواهد بود، بلکه همچنان به خدمت خود به افغانستان ادامه خواهند داد.

وی افزود که دشمنان و تروریست ها از این استعفاها خرسند نباشند، زیرا افغانستان در هیچ شرایطی بدون رهبر و فرمانده نخواهد بود.

رئیس پیشین ستاد ارتش گفت که ما استعفا دادیم تا نشان دهیم که علاقه مند نبودیم برای همیشه در سمت خود باقی بمانیم و اما علاقه مند به خدمت به کشور خواهیم بود.

وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش روز گذشته به دنبال حمله روز جمعه گذشته گروه طالبان به مقر قول اردوی 209 شاهین در بلخ که بیش از 100 کشته و زخمی برجا گذاشت، از مقام خود استعفاء دادند.

رئیس جمهور پس از پذیرش استعفای وزیر دفاع و فرمانده ارتش، جنرال طارق بهرامی را به عنوان سرپرست وزارت دفاع و جنرال شریف یفتلی را به عنوان رئیس ستاد ارتش معرفی کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟