عبدالله: تشدید جنگ در جریان مذاکرات غیر قابل قبول است

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 95763

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی که روز گذشته به تهران سفر کرده است، در نشستی در سفارت افغانستان در تهران گفت: مذاکرات صلح جریان دارد، اما تشدید جنگ در جریان مذاکرات غیر قابل قبول است.

عبدالله بیان داشت: سفر به ایران به معنای درک نقش موثر ایران در صلح افغانستان و جلب حمایت این کشور از روند صلح است. در دیدارهایی که امروز با مقامات بلندپایه ایران داشتیم، تاکید ایران به موفقیت صلح پایدار با رهبری و مدیریت افغان ها برجسته بود.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افزود: روابط دو کشور در چهار دهه پسین همواره خوب بوده است. ایران یکی از کشورهایی است که هم در زمان جهاد و مقاومت و هم در دو دهه پسین همواره از افغانستان حمایت کرده است و حمایت این کشور از روند صلح به رهبری و مدیریت افغانستان نیز با اهمیت است.

عبدالله عبدالله تاکید کرد: گسترش روابط افغانستان و ایران به نفع دو کشور و منطقه است. تلاش‌ها برای نهایی‌سازی سند جامع مناسبات دو کشور پیشرفت داشته و به زودی نشست کمیسیون مشترک در کابل برگزار خواهد شد. در دیدار امروز درباره رفع چالش‌های مهاجران افغانستان در ایران بحث‌های خوبی وجود داشت و فردا نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت که تلاش می‌کند نمایندگی و حضور مهاجران افغانستان در ایران را در مذاکرات و تلاش‌های صلح به نحو موثر تامین نماید.

گفتنی است که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته در راس یک هیات بلند پایه دولتی با هدف رایزنی درباره روند صلح افغانستان وارد تهران شد.

وی روز گذشته با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟